Byggahus.se

Hammer CNC fräs!

1. P
    Verktygstokig Nivå 13
    Vad tror ni om denna skapelse? Är det någon som har nå info om denna och vad för prisklass kan den hamna på?
    Den ser riktigt intressant ut :)

2. Ola C
    Youtubesnickare · Nivå 23
    Skrev o snokade lite. Kommer tydligen lanseras inom nån vecka, 3 olika versioner, 2st treaxliga och en fyraxlig, runt 45k + moms, antagligen för den enklaste varianten.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    2020-01-30_1318.png

3. V
    Snickerinörd · Nivå 23
    Köpsugen @Ola C?

4. Ola C
    Njäe. Sugen på CNC ja men vet inte var jag skulle ha den och om jag ska ha en ser jag gärna lite större arbetsyta. Det där va ju hyfsat motsägelsefullt:rolleyes:

Lägger nog först pengar på en Shaper Origin om/när den kan tänkas dyka upp i Europa.

5. M
    Medlem · Nivå 9
    Var hittade du info om den?

6. Ola C
    Mailade "min" kontakt på Felder Sverige, skärmdump från bild han skickade.

7. M
    Medlem · Nivå 9
    I see. Får höra med "min";)

8. ceson
    Medlem · Nivå 14
    Snart:)

9. norrbottenssnickaren
    Medlem · Nivå 17
    heeeelvette. Bara börja spara med andra ord.

10. ceson
    Medlem · Nivå 14
    En recension på Hammer CNC.

11. norrbottenssnickaren
    Medlem · Nivå 17
    Frässpindeln med snabbbyte av frässtål verkar ju jäkligt najs...

12. T
    Medlem Nivå 2
    Jäkligt skumt att det ska vara så hemligt med priser... för min del en intressant maskin. Har letat cnc i den storleken. Tycker det känns läskigt att inte köra med ett etablerat varumärke. Så detta lockar. Tror behov skulle lösas med en xcarve men är rädd att det blir en massa skruva och fixa med de maskinerna.....

13. V
    Snickerinörd · Nivå 23
    Ja, det ser lockande ut! Marius redovisar ju priserna väldigt öppet i filmklippet!

Jag avvaktar nog ett par år dock. Tveksamt om jag har den ytan som krävs.

14. ceson
    Medlem · Nivå 14
    Den här verkar ju ha stabilitet vilket ju varit lite si och så med andra mindre maskiner. Skulle varit kul om han fick den större frässpindeln att testa.

15. T
    Medlem Nivå 2
    Aha! Då får man skämmas att jag scrollade förbi den delen. Så 45000kr är vad spargrisen ska tömmas på? Är det med mafellfräsen?