Har ett fönster i mitt kök (Se bifogad bild) som det nu sitter ett vanligt lamputtag ovanför. Vill sätta en infälld spot uppe i detta fönster.
Precis ovanför fönstersmygen går det en 12mm spånskiva och sedan vet jag inte om det ligger någon isolering mellan den och apparatdosan till LU. Vågar man sätta dit en 10w spot som bara behöver 16mm inbyggnad i smygen och sedan dra kabeln rakt upp igenom ett litet hål i spånskivan till dosan där man lägger trafon?
Precis ovanför fönstersmygen går det en 12mm spånskiva och sedan vet jag inte om det ligger någon isolering mellan den och apparatdosan till LU. Vågar man sätta dit en 10w spot som bara behöver 16mm inbyggnad i smygen och sedan dra kabeln rakt upp igenom ett litet hål i spånskivan till dosan där man lägger trafon?
Jag skulle ha satt antingen små LED (sök på forumet, är en ny tråd som handlar om detta) eller en halogen dos-spott typ Hide-a-lite 1208. Sedan fiskat flexslang till dosan som lamputtaget sitter i. Finns trafo och led-converter som rymms i apparatdosor.
Är väggen betong blir det lite jobbigt dock.
Är väggen betong blir det lite jobbigt dock.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Lim till fönstersmyg + fog?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur gör man fönstersmyg till lunettfönster?
Fönster & Dörrar -
Färgen lossnar i fönstersmygarna. 40-talslägenhet.
Färg, Måla & Tapetsera -
Bygga fönstersmygar Velux
Byggmaterial & Byggteknik -
halogenspottar i fönstersmyga, vara eller icke vara
Belysning