Tjenare alla hemmafixare.
Är ute efter ny häll med nischmått 49-56 isch. ( går såga i skivan om det behövs) tittade först på induktion. Men då det är draget alldeles för lite styrka på amperen in i lägenheten så har jag nu börjat titta på kombinerad gas/ induktion. Har redan bestämt mig att det är det jag vill ha så inga "enbart gas är bättre" etc.
Har tittat på denna: https://rdebutik.se/products/se/232...FbfG7fDgWiihNxWysN85OSe_w1M6VabkaAtCZEALw_wcB
Det är dock den enda i den prisklassen jag hittar . Finna det några mer i den klassen upp till 10000. Har även tittar på SMEG. men att betala 16000 för en häll känns lite överkant.
Finns det några här med erfarenhet av kombinerad häll?
Finns det några fler modeller?

Mvh Algot

Ok tack för svar. Går det att sätta ihop dem i jämte varandra på något enkelt sätt? Föredrar att det är en enda häll och inte två delar

Kolla på tex domino hällar 30cm breda från bosch/siemens. De flesta tillverkarna har liknande hällar, men är lite olika hur snygga dom är brevid varandra. Fördel att man kan matcha lite efter vad man villhöver

Algot A Algot A skrev:
Ok tack för svar. Går det att sätta ihop dem i jämte varandra på något enkelt sätt? Föredrar att det är en enda häll och inte två delar
Ser ut som på sista bilden för gashällen. Man använder en monterings skena men syns att de är två delar. Tyvärr hittade jag ingen annan prisvärd när jag letade så blev den för min del. Thomas

Ok. Tackar för svaren. Hade faktiskt inte tänkt i de banorna att man kunde kombinera med skena. Mvh

Om du har för lite ström in i lgh misstänker jag att du bor i en lgh med stadsgas i typ sthlm? Ska du isf fortsätta med stadsgas så tror jag varken den från Electrolux eller Ikea är godkänd för det

D DFYD123 skrev:
Om du har för lite ström in i lgh misstänker jag att du bor i en lgh med stadsgas i typ sthlm? Ska du isf fortsätta med stadsgas så tror jag varken den från Electrolux eller Ikea är godkänd för det
Jag chattade nyligen med IKEA och fick det här svaret:
Alla våra gashällar stödjer stadsgas i Stockholm. Det medföljer munstycken till några utav våra gashällar, till dem andra köper man det separat via tillverkaren.
[...] de vi har idag är följande hällar med gas LIVSGNISTA, MATMÄSSIG OCH MÖJLIG. De hällar som har medföljande munstycke är LIVSGNISTA som är tillverkad av Whirlpool. De andra två hällarna har Electrolux som tillverkare och då måste man köpa munstycket själv.
Så det verkar som om det skulle gå bra!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.