Haft en snickare här som bytt dörrar i huset. Vid dörrbytet i ett förrådsrum i garaget har golvet tagit skada. (Bilder bifogas)

1. Är det vanligt att detta sker och något man kan förvänta sig?

2. Finns det något enkelt sätt att laga det? Det behöver inte vara snyggt eller i samma färg. Men det behöver vara helt och platt för vi har planer på att göra om rummet till kontor och lägga laminat/parkett.

Jag är mycket oskicklig när det kommer till praktiska saker men tänker att man kanske ska riva upp hela vägen där man ser en spricka och på de ställen där man känner att det är löst och sen fylla igen hålet med betong eller något annat.

3. Om detta inte är något man kan förvänta sig. Bör man be snickaren laga det eller är det så enkelt att man lika gärna kan göra det själv?
Föredrar ju givetvis snickaren då jag är klappkass.

4. Det finns lagningar från tidigare ägare på andra delar i garaget som är tillräcklliga enligt mig (bild bifogas)

• Skadat golv vid tröskel efter dörrbyte i förrådsrum, med spricka i golvet synlig nära dörrens nedre kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat golv framför dörrkarm i garage, med synlig spricka och ojämn yta.
    Skapa konto
  • Skadat golv vid dörröppning i garage med spruckna ytor och exponerat trä, synligt tecken på tidigare reparationer och slitage.
    Skapa konto
  • Skadat betonggolv i ett garage med en tydlig reparation, omgiven av ett prickigt, fläckigt mönster i beige och svart.
    Skapa konto
R
Det ser ut som om du har någon form av epoxi golv med flingor i på betongen..
Sedan det som har spruckit vid dörren är inte mycket att göra då det är en träregel i gjutningen som det sedan ligger någon golvmatta på, när dom har bytt dörren så har det uppstått spänningar och det spricker och går sönder..
Enklast är att spackla med handspsckel och måla på epoxi för att få en städbar yta..

• Gilla
Tänka och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.