Jag ska renovera en skjutdörr men är osäker på hur jag hakar av den och får den på plats igen. Någon som vet?

• Skjutdörrsskena och hjul under en överliggare, del av en renoveringsfråga om av- och påhakning av dörren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Johanna He skrev:
Jag ska renovera en skjutdörr men är osäker på hur jag hakar av den och får den på plats igen. Någon som vet?
Jag tog loss min (liknande men 60-tal) genom att skruva på de svarta muttrarna som håller ihop dörren och släden som löper i skenan. Stoppade in tårna under dörren så den inte skulle dunsa ner när den släppte men en planka eller liknande funkar nog med :)

Tror inte de är gjorda för att haka loss så lätt. Jag gjorde det för att jag ville flytta dörren till andra sidan öppningen men ändå skjuta den åt samma håll. Chansade på att det gick att spegelvända allt och lyckades få ihop det igen

• Skjutdörr från 60-talet monterad i en skena med svarta muttrar, del av ett byggprojekt för att flytta dörrens position och vända riktning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
P Perplexus skrev:
Jag tog loss min (liknande men 60-tal) genom att skruva på de svarta muttrarna som håller ihop dörren och släden som löper i skenan. Stoppade in tårna under dörren så den inte skulle dunsa ner när den släppte men en planka eller liknande funkar nog med :)

Tror inte de är gjorda för att haka loss så lätt. Jag gjorde det för att jag ville flytta dörren till andra sidan öppningen men ändå skjuta den åt samma håll. Chansade på att det gick att spegelvända allt och lyckades få ihop det igen
Det gick att göra så! 😊 Tack

• Gilla
Perplexus
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.