Byggahus.se

Här är det dyrast att köpa bostad

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 3 255 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
  2. B
    Allvetare · Stockholms län · 10 157 inlägg

b8qPremiumikon: Hand

Allvetare
    Jag tycker statistiken är inkomplett och riskerar därför att vara missvisande - det finns väl 290 kommuner i Sverige? Endast 203 redovisas i bostadsrättsprislistan och 277 i villaprislistan.

• Laddar…
  3. S
    Medlem · Västerbotten · 895 inlägg

Squall Leonhart

Medlem
    Jag har lite svårt att ta in att både Umeå och Storuman ska vara dyrare än Malmö på bostadsrätter.:thinking:

4. BirgitS
    Medlem · Stockholms län · 31 894 inlägg

BirgitSPremiumikon: Badkar

Medlem
    Nu har jag inte studerat Länsförsäkringars rapport men normalt vill man bara ta med kommuner där det skett ett visst minsta antal försäljningar för att inte statistiken ska bli allt för snedvriden. Tänk ytterlighetsfallet att det bara har sålts ett enda hus och då skulle det redovisade värdet avspegla om det var ett slitet litet hus eller ett nybyggt stort hus i toppskick och inte något sorts normalvärde för kommunen.

5. S
    Medlem · Västerbotten · 895 inlägg

Squall Leonhart

Medlem
    Kikade på Hemnets slutprislista för några kommuner i närheten och de kommuner som saknas har det helt enkelt inte sålts något i. Samtidigt hittar jag en kommun med imponerande medelvärde för villor men då såg jag att ett hus drog upp snittet med drygt 200 000 helt själv. :p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.