Byggahus.se

Häggen (Hjätevadshus)

1. O
    Medlem Nivå 1
    Hej ,
    Jag och min man har fastanat för häggen från hjältevadshus är det någon som vill delamed sig av sin erfarenhet av Hjältevadshus och häggen.Bilder på och i huset är alltid kul att se.

Tack

Med vänliga hälsningar

Odin :D

2. M
    Bannad Nivå 2

Re: Häggen (Hjätevadshus)

Läs gärna lite om Modulenthus som ingår i samma koncern (Finndomo) och se hur de hanterar sina kunder! Inte bra!

3. Thomas_Stina
    Medlem Nivå 5

Det behöver inte betyda att Hjältevadshus behandlar sina kunder illa bara för att de ingår i samma koncern. Jobbar själv inom en större koncern med massa företag och vi har inget att göra med de flesta av de andra företagen...  ;)

4. Carisma
    Medlem Nivå 5

Bemötande beror ju nästan enbart på vilken säljare man har!
    Vi byggde ett Hjältevadshus Mogården (med modifierad planlösning Björken) för 1 1/2 år sen och är nöjda!!
    Några småsaker inträffade väl, men nu i efterhand kommer jag inte ens ihåg vad det var. Husbygge är ett så stort projekt, så är det nog ovanligt att allt från tomtköpe till slutbesiktning går till 110 %. ::) ;)

5. M
    Bannad Nivå 2

Bara ett varningens ord. Vi får väl ändå hoppas att merparten av Finndomokoncernens kunder är nöjda (även om det inte är så på vårt område!).
    Det intressanta är ju hur de hanterar kunder när allt inte går som det ska. Och det kan jag garantera att de inte klarar av. Stress, felaktiga rekryteringar, för många byggda hus eller vad det nu kan bero på.

Vidare så är min erfarenhet att sättet att hantera kunder ofta genomsyrar en hel organisation, i det här fallet Finndomokoncernen.

6. Carisma
    Medlem Nivå 5

Så olika man kan tycka... EN person på en kundtjänst-grupp på 10 pers behöver inte genomsyra resterande 9 pers. sätt att hantera kunder. Konstigt att det skulle påverka (ofta) fler hundra anställda... :cool:

7. M
    Bannad Nivå 2

Jag pratar inte om säljare (som väl oftast inte är den skarpaste kniven i lådan ;)) eller kundtjänst utan personer i chefspositioner lite längre upp i organisationen. Deras sätt att hantera problem blir ofta det som färgar av sig på anställda under dem. En felrekryterad chef på fel position kan få långtgående konsekvenser för ett företag/koncern.

Men som sagt man kan ha olika erfarenhet och åsikter om detta.

8. fubar
    Husägare Nivå 8

Jag har inte häggen, men samanfattningsvis är jag nöjd med huset men mindre nöjd med utförandet och material.

9. I
    Medlem Nivå 1

Häggen-Hjältevadshus

Vi har ett Häggen som kommer om 5 veckor. För oss har det gått 100% problemfritt hela vägen. Hjältevadshus har varit genom professionella hela vägen. Vi bygger i Örebro.
    Vi valde Hjältevadshus för att vi vet vad vi får och att det är kvalite rakt igenom -och det har vi fått.

10. M
    Medlem Nivå 8
    Citat: Vi har ett Häggen som kommer om 5 veckor. För oss har det gått 100% problemfritt hela vägen. Hjältevadshus har varit genom professionella hela vägen. Vi bygger i Örebro.
    Vi valde Hjältevadshus för att vi vet vad vi får och att det är kvalite rakt igenom -och det har vi fått.

Men hur vet man att allt har gått bra om huset kommer om 5 veckor??? De största problemen börjar ju uppkomma när huset kommer, inte innan... Grundläggare som missat, snickare som klantat sig, kakelkillarna gör dåligt jobb, material som anländer fel osv. Det viktigaste är inte om det blir fel, utan hur man blir behandlad när fel uppkommer. Där kan verkligen valet av försäljningskontorspela roll...

11. I
    Medlem Nivå 1
    Vi har valt våra entreprenörer med omsorg. Vi har inte chansat med varken folk eller material någonstans. Vi har en kvalitetsansvarig som varit chef på stadsbyggnadskontoret och som grundligt granskat samtliga inblandade. Vi har säkert betalat lite extra men ungeför som att man använder en erkänt duktig revisor så köper man faktiskt bort alla problem genom att använda bra folk. Sedan ska man kunna lita på att folk sköter sitt jobb, men vi har gått på allt för många minor för att tro att man inte måste granska folk. Tyvärr.
    Alla papper är i sin ordning och kan alla läsa sina respektive ritningar så flyttar vi in vecka 45!
    Gör allt grundligt- chansa aldrig!

12. M
    Medlem Nivå 8
    Vad bra att ni valt allt med omsorg och granskar folk som ni anlitat, det borde alla göra och att ha en bra KA är värd sin vikt i Guld Utan vår hade vi inte fått ett hus i dag.. Det är inte det jag menar utan hur är Hjältevad att ha att göra med när det blir riktigt fel??? Ni är inte där ännu och jag hoppas att det inte händer Er något, så att ni får veta det. Här kan det verkligen skilja mellan försäljningskontor hur man handhar sina kunder.

Vi har inte byggt med Hjältevad utan annan firma, men jag vill bara säga att det är svårt att uttala sig om någon firma innan man vet hur de hanterar sina kunder vid problem.