Byggahus.se

Häftklammer

1. D
    Medlem · 108 inlägg

DACKE

Medlem
    Hej

Måste införskaffa mig en häftklammerpistol.
    Vad ska man satsa på eldriven eller en vanlig typ Rapid.

Några erfarenheter....

2. Fasting65
    Medlem · Stockholm, Hägersten · 3 228 inlägg

Fasting65

Medlem

Re: Häftklammer

Köp inte en amerikansk Arrow. J#kla smäck.

Förra året fingrade jag på en Rapid och en Arrow.
    Jag blev väl lite lurad av den mer glassiga förpackningen på Arrow:en där amerikanska snickare häftade duk.

Arrowen kan inte ställa anslagsstyrkan, är trög, har pajat flera gånger, skruv har ramlat ur och GIVETVIS är det tumskruv! Det är en T-50 jag köpte, kostar 239 kr på jula.

Har tyvärr ingen erfarenhet av eldrivet, men jag skulle känna mej väldigt begränsad av elkabeljoxandet. Tror man behöver två klammerpistoler ifall man köper en eldriven. Det är ju inte alltid man har ström tillhands.
    Sedan har inte de eldrivna sett alltför förtroendegivande ut vad gäller klammerdimension och materialutförande.

3. Immobil
    Medlem · Blekinge · 10 147 inlägg

Immobil

Medlem

Det beror på, hur mycket du ska klammra. Är det bara till husbehov så klarar du dig med en vanlig. Den är ju dessutom trådlös. ;) ;D

4. M
    Medlem · 843 inlägg

MrMagic

Medlem

En Rapid skall det vara ! "Sladdlös" är ju klart att föredra om du inte skall starta tapetserarverkstad. Svensk kvalitet när den är som bäst !

5. M
    Medlem · 1 044 inlägg

muppen

Medlem

Håller helt med Immobil :D

6. H
    Medlem · 257 inlägg

Köpte Clas Ohlsons elektrisk häftklammer maskin och den ska dom få tillbaka :(, minst hälften av all klammer missade. Ibland kunde jag köra 10-20 klammer utan problem men sedan blev det lika många som bara trycktes in halvvägs eller att dom fastnade i "pistolen".
    Tacka vet jag dom manuella grejorna, dom räcker när man inte är proffs och köper proffsgrejor...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.