1 676 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Hackordningen inom Bosch nuvarande sticksågsserie?
Medlem
· Stockholms län
· 416 inlägg
Hej
Kan någon hjälpa mig att bringa ordning i hackordningen i Bosch nuvarande sticksågsserie och specifikt tala om vilken såg som är "den nya 140an"? Det verkar ju inte som att man bara kan gå på nuffrorna här.
Den nya GST 1400 verkar inte ämnad att vara efterföljaren till GST 140 då den så vitt jag begriper saknar en del av finesserna.
Jag såg (if you excuse the pun) sedan ett inlägg i en tråd där någon sammanfattade skillnaden mellan 140an och 150an som att den förra är ett precisionsinstrument och den senare en byggsåg.
Vad skall man se 160an som i sammanhanget? Är den det nya "ultimata precisionsinstrumentet" inom serien eller skall man helt enkelt köpa en 140a för att vara på den säkra sidan?
Kan någon hjälpa mig att bringa ordning i hackordningen i Bosch nuvarande sticksågsserie och specifikt tala om vilken såg som är "den nya 140an"? Det verkar ju inte som att man bara kan gå på nuffrorna här.
Den nya GST 1400 verkar inte ämnad att vara efterföljaren till GST 140 då den så vitt jag begriper saknar en del av finesserna.
Jag såg (if you excuse the pun) sedan ett inlägg i en tråd där någon sammanfattade skillnaden mellan 140an och 150an som att den förra är ett precisionsinstrument och den senare en byggsåg.
Vad skall man se 160an som i sammanhanget? Är den det nya "ultimata precisionsinstrumentet" inom serien eller skall man helt enkelt köpa en 140a för att vara på den säkra sidan?
Jag skulle som FredrikR placera 160 i topp sedan i denna ordning 150-1400-90 där 1400 verkar sakna dammutsug och min tanke då är att den är att se som byggsåg. Men säker är jag inte då mitt huvud inte riktigt följer den tyska logiken
Medlem
· Stockholms län
· 416 inlägg
Hornbach säljer 160 CE med L-Boxx etc för 2593 i sitt beställningssortiment. Har någon sett ett lägre pris här i Sverige så hojta till.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bosch diskmaskin SHU57M12SK/17
Vitvaror -
Trären furumöbel inomhus, olja/betsa eller annat?
Färg, Måla & Tapetsera -
Svart sot överallt inomhus?!
Ventilation -
Kondenstumlare torkar inte bra Bosch
Tvättstuga -
Gersåg Bosch GCM 8 SJL hur har ni löst så den ej spåna inomhus med dammsugare inkopp?
Verktyg & Maskiner