Byggahus.se

Gymnasiearbete /El-teknik- Bygga kök.

1. Mustafa123
    Medlem · 14 inlägg

Mustafa123

Medlem
    Skulle någon kunna hjälpa mig med att rita kökets planritning, få med allt från El-centralen, kopplingsdosor, brytare, lampor & uttag. En enkel plan.ritning av detta kök är allt jag frågar om.
    helst på ett A4 & skicka det till mig på postmeddelande här!
    Tack i förhand!

2. SC Aero
    Verktygstokig · Östergötland · 623 inlägg

SC Aero

Verktygstokig
    Varför ska vi hjälpa dig med din skoluppgift :thinking::thinking::thinking::surprised::surprised:

3. R
    Självbyggare · Stockholm · 7 385 inlägg

Robert-san01

Självbyggare
    Lägg upp ditt förslag så kan vi hjälpa dig att granska det.

4. Mustafa123
    Medlem · 14 inlägg

Mustafa123

Medlem
    var det en svår fråga för dig?.. läser du min förra fråga så förstår du.

5. Mustafa123
    Medlem · 14 inlägg

Mustafa123

Medlem
    Tack, jag ska försöka fixa ett. det är så att jag håller på med att bygga ett standardkök, är inne på min sista del i kursen. allt jag vill är bli klar med den så fort som möjligt för jag fick 1 månads förlängning.

6. R
    Självbyggare · Stockholm · 7 385 inlägg

Robert-san01

Självbyggare
    Jag har förstått att du försöker lösa en skoluppgift. Men är det inte lika viktigt att du förstår vad du skall göra?

Du kommer inte att kunna fråga på nätet var gång om du tänker jobba med detta.

• Laddar…
  7. M
    Medlem · Uppsala · 509 inlägg

MatCan

Medlem
    Jag förstår helt plötsligt varför det är så lång utbildning och praktik för att bli elektriker...

8. Mustafa123
    Medlem · 14 inlägg

Mustafa123

Medlem
    ja, helt ärligt så kommer jag inte jobba som elektriker i framtiden, ni kan va lugna. jag vill bara samla ihop mina sista 100 poäng, jag pluggar igenom komvux, allt jag vill just nu, är att få godkänt i mitt gymnasiearbete. sen kommer ni aldrig få se mig här nå mer.

9. Appendix
    Husägare · Roslagen · 2 758 inlägg

Appendix

Husägare
    Jag tror de flesta här nog tycker att forumet inte är till för att hjälpa lata elever med sina arbeten :)

Du är däremot gärna välkommen här som elektriker och svara på frågor som finns från andra.

10. N
    Tillbyggare · Karlskrona · 1 597 inlägg

NoOne2k

Tillbyggare
    Du har nog missförstått det här med forum och ge och ta. Behöver man hjälp kan man ofta få tips och råd. På samma sätt så försöker man ge tillbaka för att hjälpa andra som har problem där man kan hjälpa till.

Att komma in, få hjälp med en skoluppgift där man ska lära sig något för att sedan sticka tillför ingenting till gruppen.

Edit: jag är för långsam på att skriva. @Appendix sammanfattade det bra.

11. Står.i
    Medlem · 37 inlägg

Står.i

Medlem
    Nu är inte jag elektriker, men du kan väl börja med att göra en lista på vilka apparater du vill ha och ta reda på hur många W varje apparat drar? Om det ska vara en eller flera faser osv. På så sätt kan du räkna dig fram till hur många säkringar du behöver av vilken storlek. 240 V x fx 10 A kan ta 2400 W. På så sätt kan uppgiften nog göras mer överskådlig. Lycka till, detta kan du själv

12. M
    Medlem · 155 inlägg

MEE-84

Medlem
    Detta kommer du klara. i 16 millimeter rör drar du ledningar 1.5 kvadratmillimeter och till spis 20 samt 2.5 ok.

Diskmaskin en fas. 10 Ampere.

Ett par uttag vill man ha. Dosor behövs inte, du utgår med allt från takdosa ok. Elcentral är inga problem, ta en liten med dvärgbrytare . 10 och 16 Ampere bara till spis. Jordfelsbrytare.

Nu får du sätta dig i helgen med detta annars kommer du inte få betyg. Du kan fråga ifall du fastnar, inget annat ok.

• Laddar…
  13. Mustafa123
    Medlem · 14 inlägg

Mustafa123

Medlem
    Tack för ditt svar, har fått en massa idéer & planer på hur jag ska lägga upp allt, men ska absolut testa det du skrev.

14. M
    Medlem · 155 inlägg

MEE-84

Medlem
    Nu kom jag på en sak till. Bolla lite idéer med någon som kan detta. Har du ingen Steve Urkel i klassen? Annars bland släkten kanske, men passa sig, många vet inte heller vad de yrar om.

• Laddar…
  15. electroluxaren
    Medlem · - · 8 730 inlägg
    tveksamt då TS redan fått en månads förlängning

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.