Finns någon liknande tråd, jag har läst bl.a denna.

Mina förutsättningar är dock andra än i den tråden.

Jag körde in en tvättmaskin med säckkärra. Först nu några månader senare när jag börjat städa bort damm och sågspån ordentligt ser jag att kärrans svarta däck lämnat rejäla spår i golvet. Träet är inte skadat, men det är väldigt synliga svarta hjulspår.

Det är ett helt obehandlat grangolv. Jag har givetvis googlat runt och så men alla verkar förutsätta lackat/behandlat golv. Mitt är alltså helt trärent.

Det är hyvlat med väldigt fin yta, så jag är inte alls sugen på att slipa det. :(

Jag har en misstanke om att flera misslyckde försök bara kommer göra problemet värre, så jag hoppas på att vi kan hitta rätt metod till första försöket.

Har du provat tipset om suddgummi?

ClasseClas
  • Gilla
Jakobk och 1 till
  • Laddar…
Cruzze Cruzze skrev:
Har du provat tipset om suddgummi?
Inte vågat prova något alls av rädsla för att bara smeta ut det över en större yta, men suddgummi borde väl vara harmlöst antar jag.

Har även en sån fläckborttagningssvamp som nämnts, frågan är om man ska ha något på den eller bara vatten

ClasseClas
Svampen ska fuktas med vatten enbart. Du kan börja med att använda den torr om du vill. Den slits mer då.

Om någon läser detta och undrar hur det sedan blev kan jag säga att jag provade med en lätt fuktad fläcksuddare från ICA, deras eget märke. Och jag fullständigt häpnade över hur bra det fungerade! Rejäla fula gummimärken som suttit länge försvann helt med bara några minuters gnuggning.

• Gilla
ClasseClas och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.