Hej vi la om vårat platta garage tak för ca 3 år sedan. Men nu har gruset börjat lossna runt brunnen. Varför blir det så? Är det något man bör göra ?

Rund takventil ligger löst på ett tak av asfaltpapp nära en takkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Asfalterad yta med sprickor och lövfragment, tecken på väderpåverkan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rickard.
Det är helt normalt för ny papp att en mängd skifter lossnar över hela taket och rinner mot takets lågpunkt så frågan är om det är detta du ser eller om det faktiskt lossnar onormalt mycket där.

Har du städat taket tidigare?

• Gilla
A.Lindvall
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Det är helt normalt för ny papp att en mängd skifter lossnar över hela taket och rinner mot takets lågpunkt så frågan är om det är detta du ser eller om det faktiskt lossnar onormalt mycket där.

Har du städat taket tidigare?
Jag tycker ju att det känns onormalt mycket efter som det har blivit en kal fläck där. Har knappt kollat där uppe sedan det blev om gjort

Rickard.
z0ul z0ul skrev:
Jag tycker ju att det känns onormalt mycket efter som det har blivit en kal fläck där. Har knappt kollat där uppe sedan det blev om gjort
Såpass… Syns inte så tydligt på bilderna men en kalfläck ska det ju inte bli efter så kort tid. Gissar att det står vatten där det lossnar?

Kommer du ihåg eller har sparat vilken tillverkare det är?

Vad för papp har använts?

Rickard. Rickard. skrev:
Såpass… Syns inte så tydligt på bilderna men en kalfläck ska det ju inte bli efter så kort tid. Gissar att det står vatten där det lossnar?

Kommer du ihåg eller har sparat vilken tillverkare det är?
Förmodligen så gör det de eftersom att det är precis vid brunnen.. nej har ingen aning då det inte va jag som gjorde jobbet

Rickard.
Felet har troligtvis skett under produktionen då skiffret helt enkelt inte har fastnat tillräckligt bra. Har jag rätt i det så påverkar det livslängden i värsta fall minimalt och i bästa fall ingenting alls.

Man kan försöka fästa det på nytt eller lappa det men frågan är om det är värt besväret.

Smeta på tjära eller asfaltklister och strö på sand.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.