Byggahus.se

Gruneda garderober och klädhängare, vad fungerar?

1. I
    Medlem Nivå 1
    Har en hall där jag tänkte sätta upp grunda garderober, 37 cm djupa, och där jag vill ha kläder som hänger på klädhängare. Djupet gör så klart att kläderna måste hänga på bredden isf djupet, men vad finns det för bra lösningar för detta? Utdragbara klädstänger tänker säkert någon nu, men problemet är att de jag testat är av minst sagt usel kvalite, och även om man bara hänger skjorter på dem så går de så grymt tungt att dra ut så man blir galen, dessutom går de sällan att dra ut hela vägen ändå.

Något som borde kunna fungera men som jag inte sett någonstans är att göra som man idag gör med moderna skafferiskåp i kök, att man isf för att öppna en dörr drar dörren rakt ut, och så följer hela inredningen med, som det vore en jättelik låda. Det borde fungera så mkt bättre.
    Men jag har tyvärr inte hittat något sådant för kläder...någon som känner till om det finns? Ett alternativ vore att istället ha en fast klädstång som sitter under en hylla, och så dra ut hyllan istället. Ganska likt en normal utdragbar klädstång, men borde kunna bli mkt stabilare

Eller några andra bättre lösningar än de förhatliga utdragbara klädstängerna av usel kvalite??

/pJ

Redigerat 19 dec 2008 17:43