Byggahus.se

Grundpris Hjätevadshus Mogården

1. K
    Medlem Nivå 1
    Hej.

Jag har läst här ett par inlägg som inte är allt för gamla om att de fått ett grundpris för Mogården på 1 181 000:- men jag fick ett pris på 1 257 000:-

Har priserna ändrats under året och då med hela 76 000:- ?

Är det fler än jag som fått det priset eller försöker vår säljare lura oss på ett par tusen?

Hur ska man vara säker på att de grundpriser man får i offerten är den som tillverkaren anger och inte något som säljaren satt för att han ska få en större marginal? Då de flesta säljare jobbar som agenter åt husleverantörerna som egna företagare.

Hur pass vanligt är det också att pruta på offerten man fått? Hur vanligt är det att man kan lyckas få rabatt eller något liknande för att locka med att ni ska välja just den säljaren?

2. B
    Medlem Nivå 2

Re: Grundpris Hjätevadshus Mogården

Det är säljarnas marknad just nu så det är inte lätt att pruta. Vi lyckades i varje fall inte. Det var stenhårt när det gällde priset. Du kanske är duktig på att pruta å lyckas bättre.
    Däremot tycker jag att vi har och har fått kanon service från både säljare och huvudkontor, även efter att allt var betalt. Vilket vi tycker är värt en hel del. Man har ju hört en del skräck exempel där det har varit svårt att få kontakt med säljare efter att allt varit på skrivet.
    Vi har förresten köpt ett Björken, för info.

3. U
    Medlem Nivå 1

Beror ju oxå på vart i landet man bygger, priserna varierar.
    Kommer inte i håg exakt vad vi betala men ca 1,2 då gällde 2005-01-01 pris lista. Det var ett Mogården hus.
    (Huset levereades i nov förra året)
    Vi prutade till oss kaminen som tillval, tror att det är enklare att få tillval än reducerat pris.
    Lycka till

4. B
    Medlem Nivå 2

Är detta pris ni fått endast för huset ovan grund? Alltså exklusive plattan/krypgrunden och markberedningen för den?

5. U
    Medlem Nivå 1

Hej, vårat pris var. För hus, ej grund och markarbeten. Övervåningen var oinredd och bottenvåningen var nyckelfärdig. Huset målat på utsidan. Att tänka på är att byggtiden är så kort var på kreditvkostande var näst intill obefintlig.
    Ulle