Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Grovdammsugare Dewalt?

1. B
    Medlem · 42 inlägg

Bulten37

Medlem
  2. Nissens
    Garagebyggare · Göteborg · 5 887 inlägg

Nissens

Garagebyggare
  3. B
    Medlem · 42 inlägg

Bulten37

Medlem
    Borde det inte gå att köra utan påse om man vill?

4. R
    Lösvirkesbyggare · Kungsbacka, Halland · 4 866 inlägg

roli

Lösvirkesbyggare
    Kan inget om denna maskin men den har som så många andra grovdammsugare en ganska kort slang, endast 2 m. Min Kärcher hade lika lång och det är i kortaste laget men där kan man köpa en förlängning på 3 m som jag har gjort om till ordinarie slang och använder 2 meters slangen som förlängare. En mycket bättre lösning.

Men om du inte tycker att 2 m skulle vara något besvär så är den nog värd en tusenlapp. Påse i en grovdammsugare är inget besvär. Det är många som har, dessutom är det ju upp till användaren om den vill ha påse eller ej. Dock så sliter man nog mer på filtret om man kör utan påse. Att byta påse brukar ju bli lite billigare än att byta filter...

5. C
    Medlem · Stockholm · 189 inlägg

Chippe

Medlem
    Tror alla grovdammsugare har påse. Man kan köra utan påse men man måste alltid ha filtret under toppen vid motorn. Filtret dammar igen och måste skakas/rengöras då och då. Påse vill man nog ha när man suger finkornigt som när man slipat spackel och det kan verkligen sätta igen allt i en maskin. Dewalt ser inte ut att ha den starkaste motorn men kanske tillräckligt? Tyst är den för att vara grovdammsugare där andra kräver hörselskydd.

Sladden sägs vara kort. Jag hade kollat upp priset på påsar samt om det finns billiga alternativ som passar som biltemas eller andra.

Redigerat 12 jan 11:18
  6. HogeN
    Lösvirkesbyggare · Österbotten · 517 inlägg

HogeN

Lösvirkesbyggare
    med alla diverse grovdammsuagre man har testa. så kommit till slutsatsen att det spara irritation och nerver om man tar en med auto. filter rengörning. Lite dyrare men dom läcker mindre om man kör dem utan påse dom billiga har en tendens att "spy" ut damm vid uppstart när kör dem utan påse

kör man med den biligare varianten så är det påsar som gäller och man suger endast dom halvfulla och byter och när man byter så skakar man ur filtret. och sen när man kör utan filter ska man se till att flåtören är ren och rörs så den stänger av när man sugar vatten. lärde man sig den jobbiga vägen men var bara en biltema model ^^
    samt att dom biligare alltid har mindre 20-30mm så när ett större gruskorn slinker med så blir det stopp

• Laddar…
  7. B
    Medlem · 42 inlägg

Bulten37

Medlem
    Ok tack för era svar, tror jag testar den!

8. B
    Medlem · Stockholms · 376 inlägg

Boende45

Medlem
    Hur var den?

Är du nöjd?

Specifikationerna ger att den borde vara ganska sugsvag?

9. B
    Medlem · 42 inlägg

Bulten37

Medlem
    Hej! Jag bestämde mig ändå för att hoppa över den. Skulle vilja ha någon med längre slang och kollade på extra slangar till Dewalten men trippar snabbt iväg ett par hundra extra.

Syrrans gubbe har en Nilfisk Multi 30 som han är väldigt nöjd med. Lång slang, bra sug, semi-automatiskt filterrengöring. Kostar inte så mkt mer heller så tror jag köper en sån.

En polare köpte Dewalten men har inte hunnit testa den ännu, kan återkomma med hans intryck.

10. B
    Medlem · 42 inlägg

Bulten37

Medlem
    • Laddar…
  11. R
    Medlem · 3 inlägg

Realisten

Medlem
    Testat den för lite grövre damm ännu?
    Funderar på en likadan också! :)

12. V
    Medlem · 189 inlägg

Villaägarenr1

Medlem
    Är väl inte ett dugg märkligt

13. B
    Medlem · 42 inlägg

Bulten37

Medlem
    Tyvärr inte, blir nog inte förrän han börjar med bygget till våren. Känns prisvärt för 1000-lappen kan jag tycka. Såg att Jula hade den på rea igen.

Redigerat 27 jan 18:35
  14. Nissens
    Garagebyggare · Göteborg · 5 887 inlägg

Nissens

Garagebyggare
    Jodå, för grovdammsugare klarar normalt att suga upp vätskor också. Det funkar sannolikt inte så bra med en påse i..

15. R
    Medlem · 3 inlägg

Realisten

Medlem
    Ja, väldigt prisvärt. Speciellt med tanke på 36 månaders garanti även.

Inte så mycket att fundera på. Tack!

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.