Grohe Rapid SL spolar över

188 läst  2 svar

1. D
    Medlem Nivå 1
    Jag har satt in en vägghängd toa av modell enligt rubriken. Problemet är att den spolar så kraftigt att det rinner över skålen och ner på golvet. Jag har justerat flottören för att stänga så tidigt som möjligt samt ställt in minsta volym på både stor och liten spolning. Problemet är inte volymen utan farten, jag skulle vilja att den tömmer cisternen saktare.

Det är en pneumatisk spolknapp och genom att blåsa direkt i slangen kan jag få den att uppföra sig som jag vill. Går det att justera spolknappen, eller finns det något annat trick att ta till?

2. R
    Bannad · Nivå 16
    Stryp inkommande vatten så det inte är så kraftigt tryck , det finns väl en avstängare , kanske byta till en strypventil

3. D
    Medlem Nivå 1
    Kollade montageinstruktionen för skålen. Där framgår det att det ska sitta en plastbit som ser ut som en fläkt i inloppet på skålen. Det finns två varianter en för hög och en för låg ram. Jag skruvade loss skålen och det visade sig att rörmokaren inte hade hittat delarna och därför monterat ihop grejerna ändå. Jag hittade delarna och skruvade ihop det hela på rätt sätt igen och nu funkar det.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: