Hej,
Planerat att bygga en grind, men är väldigt osäker på hur högt jag kan gå. Har ca 2.1 m mellan plintarna, det är 3 tums plintar från Benders som är 500 mm långa. Dem är nedgrävda redan och det jag har svårt att förstå är hur högt kan jag bygga?
Verkar grävt ner fel storlek på plinten, borde kanske tagit 4" sotrleken men nu är jag här jag är och vill ogärna gräva upp dem. Min plan är väl att bygga med 70x70 reglar, lägga hjul på grinden med fjädrar då det är en lutning.
Tanken som slog mig för att hålla nere grindens tyngd var att lägga i markduk som är svart för att få den tät, men sen kom jag och tänkte på att barn kommer säkert göra hål i den vilket gör att den planen inte lär funka. Har ni tips på annat material man kan lägga?
Kollat runt lite på hur jag ska göra och vet egentligen ingenting om detta. Funderat på 70x70 reglar men har egentligen ingen aning på vad jag ska använda för material på ramen heller. Känns som ett kul projekt att göra.
Till frågan, hur hög vågar man bygga? Kan man förstärka reglarna på något sätt då plinten redan är ditsatt?