Byggahus.se

Greenkett vs Byggmax Parkett

1. M
    Medlem · Södermanland · 12 inlägg

Magnus2074

Medlem
    Har precis köpt hus och hade tänkt byta ut de tråkiga vita plastmattorna mot parkettgolv.
    Dock så är det en hel jungel därute med olika fabrikat.
    Då våran budget är lite begränsad tack vare att det finns en del annat att fixa, så har vi kikat lite på lågprisgolv.

Var på Coop idag och tittade på deras greenkett (ek) golv för 199:-/kvm. (ordinare pris 249:-kvm), och tyckte det såg otroligt bra ut. Dock så kunde man känna skarvarna på demonstrationsbiten som var ihopklickad.
    Byggmax har ju också ett ekparkettgolv till exakt samma pris som jag dock inte varit och tittat på ännu.
    Kan nog även få köpa 14mm Tarkettgolv för 250:-/kvm genom en bekant.

Vilket golv ska man välja?

2. G
    Medlem · 23 inlägg

gladnovis

Medlem

Re: Greenkett vs Byggmax Parkett

Tarkettgolv Beprövad kvalitet!!

3. N
    Medlem · Stockholm · 335 inlägg

niclasella

Medlem
  4. B
    Medlem · 240 inlägg

Barea

Medlem

Vi köpte Greenkett på Coop Bygg och det har fungerat bra. Men har du möjlighet att köpa Tarketts 14 millimeter för 249 kronor så skulle jag köra på det.
    Räkna på antalet kvadratmeter x respektive pris plus någon kvadratmeter i spill och känn efter vad som känns bäst.
    Men som sagt: Greenkett är helt okej. Det enda är att jag i visst ljus tycker mig kunna se skarven mellan respektive "klick-enhet" (ursäkta språkvalet, kommer inte på något bättre).

5. M
    Medlem · Södermanland · 12 inlägg

Magnus2074

Medlem

Tackar för alla svar.
    "Budgetgolven" verkar alltså helt ok, men ett tarkett är att föredra om priskillnaden inte är mer än 50kr.
    Är dock inte klart ännu om jag kunde få tarkettgolvet till det priset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.