Hej

Förra året "grävde" jag fram denna damm när bäcken vart torrlagd. De förra ägarna har bara låtit detta förfalla, men vi skulle vilja fräscha upp detta lite.
Är det någon som har några idéer som inte innebär att bygga en helt ny gjutmall och gjuta nytt med allt vad det innebär? Jag vet ju att det är det bästa men.....

Om man bara slabbar på någon betong som passar för ändamålet och "spacklar" upp. Hur länge skulle det hålla och vilken betong?.

Kanske lägga dammduk?...kan bli känsligt då det varje år måste rensas bort sand och grus som samlas på hög.

Alla tips tas tacksamt emot!

Mvh

• Försummad damm med sprickor och ojämn betongyta, flankerad av gräs och en stenmur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Körde med PVC duk i min första damm som var ca 6x10 meter stor.
Problemet med PVC duken är att den blir stel av kylan och på våren tinar isen i kanterna vilket medför att isflaket ligger och skaver mot duken så att jag fick stora hål i duken.
Har bytt till gummiduk som varit problemfri i ca 10 år. Har man växter blir det alltid en massa skräp på botten till den grad att gruset inte längre syns, Istället för att gräva ut och lägga ett ca 10 cm tjockt lager sand lät jag den gamla pvc duken ligga kvar och så la jag på ett lager med en billig presenning för att skydda gummiduken mot vassa stenar. Har inte haft några problem med hål i gummiduken.
Blir en del jobb vart annat år då man ska sopa ihop ca 1,5 kubikmeter grus och Tvätta av gruset.

• Gilla
Rikthyveln
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.