Byggahus.se

Grannfejd ledde till fängelse - straffet överklagas

922 läst  7 svar

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 8
  2. Appendix
    Husägare · Nivå 9
    Sen ska man väl konstatera att det ska extremt mycket till för att en misshandelsdom ska tas upp i HD.
    Det är nog bara riktiga rättshaverister som överklagar upp dit i sånna mål ;)

Sen är det alltid intressant att läsa dommen i dylika mål så det skulle vara bra om man kan länka till den.
    Annars får man väl leta upp den på Flashback som vanligt :D

• Laddar…
  3. L
    Medlem · Nivå 10
    HD kommer inte ens titta på det, sant.
    Jag undrar vad var det för misshandel som gav 18 månader. Jag blev en gång grov misshandlad och motparten fick villkorligt dom samt 60 dagsböter.
    Det var för att jag bad honom inte ställa sin energi dricka på min bil.
    Den där amerikanska rapparen lär inte få många månaders fängelse heller. Fast misshandeln var grov.

4. P
    Medlem · Nivå 12
    Troligen så är det inte svara denna misshandel som räknas till 18mån fängelse.
    Har nog bakats ihop med en massa andra grejer

5. Nötegårdsgubben
    Husägare · Nivå 16
    Tja, den dömde verkar ju hävda att han blivit löpande trakasserad och att motpartens vittne ljuger. Jag säger inte att jag tror att det är sant (om det vet jag intet), men om man leker med tanken att det är sant, och de löpande oförätterna fått det att koka över. När börja/slutar det vara ok då? Jag menar, råden om att ta till våld på ett eller annat sätt är ju rätt frekventa i sådana här frågor här på byggahus.

6. erkka
    Husägare Nivå 5
    Förstår inte poängen med denna artikel öht.
    Vi vet inget om varken bakgrund eller händelseförlopp och inte blir man klokare efter att ha läst denna artikel

7. Appendix
    Husägare · Nivå 9

Precis...Clickbait kanske?

• Laddar…
  8. T
    Medlem Nivå 6
Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka