Byggahus.se

Grannen klipper ner vår häck utan lov

1. mikethebik
    Medlem · Dalarna · 721 inlägg

mikethebik

Medlem
    Ett ovanligt korkat inlägg, ta bort det, för att inte locka andra knäppskallar som också läser forum att göra dumheter.
    Ts är nog inte den typen av människa som ens skulle tänka i de banorna.

2. A
    Medlem · Södermanlands län · 105 inlägg

Andreasa2

Medlem
    Vill bara säga att min mening med tråden var inte att få någon dom, jag letar bara efter råd. Självklart är allt jag skriver utifårn mitt perspektiv. Jag var jävligt upprörd helt enkelt när jag skrev så därför tog jag upp mina tankar kring deras beteende. Tycker dock det är lite konstigt att du påpekar att man inte kan veta allt om situationen, andra parten får inte komma till tals. Självklart är det så. Samtidigt så verkar du anta massa saker om mig och dra upp din situation med din granne. Bara för att jag har en studsmatta i trädgården är jag inte som din granne. Min dotter är bara 2 år så hon lägger sig kl 19. Dessutom används den knapppt. Om du läser inlägget jag länkar till så förstår du att det inte bara handlar om "några grenar". Känner att jag vet hur jag ska hantera detta nu. Tack till er som gav råd i alla fall. Jag tror nog att detta går att lösa. Jag tror inte dom kommer göra så mycket värre saker så länge vi inte eskalerar det hela på något sätt. Jag tror de har sina gränser ändå, dom är inte monster bara jävligt jobbiga och respektlösa.

I värsta fall får vi väl flytta! Ha det gott.

3. T
    Husägare · värmlands län · 1 440 inlägg

tobbbias

Husägare
    Haha, klockren solskenshistoria:) alla glada på slutet liksom :)

4. H
    Medlem · 31 inlägg

Highbeam

Medlem
    En bekant betalade ett känt mc gäng för att åka förbi sin bråkande granne för att pratat vett med han. Det blev lugnt sedan :)

5. T
    Husägare · värmlands län · 1 440 inlägg

tobbbias

Husägare
    @Andreasa2
    Den häcken tar ganska mycket av din tomt till anspråk. Vore det inte kul att ta bort den och smacka upp 2 studsmattor och en stor pool där istället så kanske grannarna sätter upp en häck istället fast på sin sida av gunnebostängslet... :)

6. M
    Medlem · 10 inlägg

Martin.W-D

Medlem
    Smäll upp ett 2m plank

• Laddar…
  7. K
    Medlem · Skåne · 494 inlägg

Kortling

Medlem
    Oavsätt hur ful man nu tycker häcken är ska grannen inte klippa ner den utan lov.
    Tyvärr verkar grannen vara en väldigt osympatisk person som sätter sig på andra.
    Antingen får man försöka få tandlösa myndigheter att reagera eller själv boxa grannen i ansiktet för att inte bli överkörd.

8. P
    Medlem · 6 inlägg

patand

Medlem
    Flytta din häck en meter in då kan de inte klippa den!

9. S
    Medlem · Stockholm · 1 943 inlägg

Sir Duke

Medlem
    Kan och kan. Det är ju bara att gå in på sina ben.
    Låter ju som att de inte hedrar gränser precis...

10. J
    Medlem · 2 inlägg

JEK74

Medlem
    Bedrövligt rent ut sagt. Väl medveten om att detta bara är en sida av saken, men oavsett är detta inte ok.
    Flera har ju på talat problemet med att myndigheter inte gör något, helt korrekt välkommen till Sverige!
    Du har bevis och vet att inget görs. Min erfarenhet genom andra är att låta det bero eller, om det känns bättre för själen, köra ”ett öga för ett öga”... Ofta eskalerar detta dock och det är en fråga om vem som först når gränsen.
    Hoppas det löser sig för er!

11. P
    Medlem · 6 inlägg

patand

Medlem
    Fast då är det intrång på annans fastighet och lättare att anmäla!

12. J
    Medlem · Östergötland · 461 inlägg

Johnsson 56

Medlem
    Tala om för din fru att hon har helt fel. uttrycket "det är inte ens fel när två träter" är ett av de löjligaste jag vet. Självklart är det ofta bara den ena som har fel.

13. J
    Medlem · 2 inlägg

JEK74

Medlem
    Jo, lätt att anmäla ja. Gjorde själv en polisanmälan mot ett företag för utpressning. Alla bevis fanns. Förundersökning nerlagd på 20 minuter... Rätt, men tyvärr verkningslöst.

14. greger911
    Verktygstokig · Hallstavik · 34 inlägg

greger911

Verktygstokig
    Linda in kraftig ståltråd rund grenar och stammar, lite diskret förstås. Vänta och se vad som händer med deras ansningsverktyg.

15. Ruttenrot
    Medlem · Östergötland · 253 inlägg

Ruttenrot

Medlem
    Tyvärr verkar deltagarnas IQ sjunka i takt med det ökade antalet kommentarer på denna tråd. Är det lika på Byggahus.se överlag?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.