På konsumentens sida
· 2 940 inlägg
Den bittra grannfejden mellan före detta statsministern och hans arrendator fortsätter, och nu talar en av dem ut i SVD:s podcast.
Du kan läsa artikeln här: Granne talar ut om grannfejden med Göran Persson
Du kan läsa artikeln här: Granne talar ut om grannfejden med Göran Persson
Precis som Kaj har sin sanning har säkert paret Sosse en annan upplevelse.J Johannes56 skrev:
Det verkar ju handla om en bit mark med utsikt över vatten, som gissningsvis arrenderas för i sammanhanget en låg summa.
Paret Sosse vill väl bygga något fint där och dra sig tillbaka på ålderns höst, eller låta korna beta fint menar jag förståss.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 1 887 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 1 887 inlägg
Tyvärr var podden låst men varför skulle man inte få säga upp ett avtal oavsett om man sköter sig eller inte?
Nu gillar jag inte direkt GP speciellt mycket men här tycker jag han har väl all rätt.. eller finns det några regelbrott i det hela?
Bara för man är x-statsminister så måste man väl inte följa någon annan regelbok än vi andra.
Att blanda in partibok i diskutionen är rätt konstigt.
Nu gillar jag inte direkt GP speciellt mycket men här tycker jag han har väl all rätt.. eller finns det några regelbrott i det hela?
Bara för man är x-statsminister så måste man väl inte följa någon annan regelbok än vi andra.
Enligt inslaget i Nyhetsmorgon så gick det inte att säga upp arrendet enligt de lagar/avtal/regler (de gick inte in på detaljer) som gäller.P PappasHammare skrev:Tyvärr var podden låst men varför skulle man inte få säga upp ett avtal oavsett om man sköter sig eller inte?
Det var efter de misslyckats med att säga upp avtalet som det spårade ur
Det intressanta är att paret sossepamp avböjde att ge sin versionUnikt namn skrev:
Precis som Kaj har sin sanning har säkert paret Sosse en annan upplevelse.
Det verkar ju handla om en bit mark med utsikt över vatten, som gissningsvis arrenderas för i sammanhanget en låg summa.
Paret Sosse vill väl bygga något fint där och dra sig tillbaka på ålderns höst, eller låta korna beta fint menar jag förståss.
Vad har de att dölja som inte ens överbetalda PR konsulter kan hjälpa dem med?
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 1 887 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 1 887 inlägg
Hade verkligen varit intressant att veta varför det inte gick. Är det så att arrendet sträcker sig över 99år á la Hongkong kanske och då är det inte mycket att göra.N noone70 skrev:
Sen finns det alltid två sidor av liknande händelser. Och som sagt så bara för man är x-politiker så är det inte så att man med automatik har fel. Båda sidor kan vara lika stora idioter som inte vill den andra väl.
Man kan inte avsluta ett bostads arrendeavtal bara för att man känner för det. Man har en tämligen stark besittningsrätt. Vilket är rimligt att man har när man byggt ett hus.
Någon som tittar runt på tomten lär dock inte bli dömd för något hemfridsbrott.
Någon som tittar runt på tomten lär dock inte bli dömd för något hemfridsbrott.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 16 840 inlägg
Som @Daniel 109 säger är rättigheterna för ett bostadsarrende starka. I och med att frågan varit uppe i domstol och HSB förlorat finns väl inte så mycket att säga om det mer än att arrendatorerna har rätt.
Huruvida man ska gotta sig i expolitikers misslyckanden eller ej får väl vara upp till var och en. Kändiskulten är dock stark, så att vissa bryr sig mer om Persson och Steen som personer än deras f.d. politiska värv kan näppeligen förvåna någon.
Jag lyssnade på Blendas serie om Stenbeck och kommer nog lyssna på det här med. Skvaller, men också samtidshistoria. Och oerhört välproducerat.
Huruvida man ska gotta sig i expolitikers misslyckanden eller ej får väl vara upp till var och en. Kändiskulten är dock stark, så att vissa bryr sig mer om Persson och Steen som personer än deras f.d. politiska värv kan näppeligen förvåna någon.
Jag lyssnade på Blendas serie om Stenbeck och kommer nog lyssna på det här med. Skvaller, men också samtidshistoria. Och oerhört välproducerat.