91 586 läst ·
274 svar
92k läst
274 svar
Granne som är månskensbonde
B Bentim skrev:
Menar du att det är brukligt/påbjudet att skylta med vägarbete för de aktiviteter du beskriver ovan?B Bentim skrev:
Moonshine?N nybyggarn3 skrev:
Nej det behöver man ju faktiskt inte, man får väl köra på egen gård eller mellan marker, så det är nog en gråzon.
Jag vet inte vilka regler som gäller för honom men generellt för entreprenadmaskiner eller annat arbete på väg så finns de ljud, ljus och ofta skyltar, ibland på fordonet, ibland längst vägen.Alfredo skrev:
Sopbilen har varningsljud/ljus till och med.
Skillnaden på en hjullastare och en bil och den ökade faran med en hjullastare var tydligen något som måste förtydligas.
Poängen är att säkerheten är minst sagt undermålig.
Jag läste månskensberoende bonde först. Undrade lite vart det skulle leda med texten om kapa ved. Såg bara en bonde stå mitt i natten med en sågklinga.
Jag känner för dig. Vet precis vad det är för skithög du pratar om. Dessa motoridioter tar alltid illa vid sig om man klagar. Dom fattar inte alls vad du menar med oljud. Det går inte in i skallen. Däremot kommer du bli kallad sur idiotgubbe för minsta kritik.
Gemensamt har dom att allt ska vara motordrivet och uppställt på varje kvadratmeter som finns. Jävla tält som dras över och gräs som aldrig klipps. Släp, släp med båt, släp, fyrhjuling, gammal moped, rostade biprodukt, släp med släp, skithögar, BÅT, traktor, liten grävare, bil 1 2 3 4 5 6 med dragkrok, båtsläp, barnens fyrhjuling, skoter, brorsans EPA. Gräsklippare? Fuck that! Det är en gräsklippartraktor, trots att det är 500kvm tomt.
Dom tror också att folk är så jävla imponerade av dessa fordon. Åååh nu åker han en stor traktor med grävskopa.
Som en 5åring!
Varför måste de bo i ett område där de inte får plats med sitt skit? Och särskilt när de låter illa! Vettiga människor skäms för sig när de klipper gräset på dagarna, men grisar som honom går inget att göra åt. Bara hoppas att det en dag går att ställa en npf-diagnos på dom och skicka in dom på särskilt boende.
Jag känner för dig. Vet precis vad det är för skithög du pratar om. Dessa motoridioter tar alltid illa vid sig om man klagar. Dom fattar inte alls vad du menar med oljud. Det går inte in i skallen. Däremot kommer du bli kallad sur idiotgubbe för minsta kritik.
Gemensamt har dom att allt ska vara motordrivet och uppställt på varje kvadratmeter som finns. Jävla tält som dras över och gräs som aldrig klipps. Släp, släp med båt, släp, fyrhjuling, gammal moped, rostade biprodukt, släp med släp, skithögar, BÅT, traktor, liten grävare, bil 1 2 3 4 5 6 med dragkrok, båtsläp, barnens fyrhjuling, skoter, brorsans EPA. Gräsklippare? Fuck that! Det är en gräsklippartraktor, trots att det är 500kvm tomt.
Dom tror också att folk är så jävla imponerade av dessa fordon. Åååh nu åker han en stor traktor med grävskopa.
Som en 5åring!
Varför måste de bo i ett område där de inte får plats med sitt skit? Och särskilt när de låter illa! Vettiga människor skäms för sig när de klipper gräset på dagarna, men grisar som honom går inget att göra åt. Bara hoppas att det en dag går att ställa en npf-diagnos på dom och skicka in dom på särskilt boende.
Haha, ja dessa känner man igen. Gärna ett par krockade bilar på tomten också som ska lagas vilket år som helst.J Jontha skrev:Jag läste månskensberoende bonde först. Undrade lite vart det skulle leda med texten om kapa ved. Såg bara en bonde stå mitt i natten med en sågklinga.
Som en 5åring!
Medlem
· Blekinge
· 11 702 inlägg
Hujeda mig vilket språkbruk😲.J Jontha skrev:Jag läste månskensberoende bonde först. Undrade lite vart det skulle leda med texten om kapa ved. Såg bara en bonde stå mitt i natten med en sågklinga.
Som en 5åring!
TS granne köpte inte en gård utan grannar utan byggde en villa i ett villaområde med grannar.M maria01 skrev:
/Krille
I ett typiskt villaområde förväntar jag mig barn som skriker, fester, ungdomar som kör moped, emellanåt nån granne som har sex och massor av hundar som skäller. Inte relaterat till sexljuden alltså, utan rent allmänt. Att nån sågar ved då och då, bilar betong så det ekar över grannskapet och klipper gräs stup i kvarten räknar jag också med.M maria01 skrev:
Men jag förväntar mig inte entreprenadmaskiner och vedsågande i kommersiell skala. Ute på landet däremot, kan jag nog tänka mig att det är rimligt.
nu vet vi inte riktigt hur det verkligen är villaområde används väldigt bret idag ser man ofta på det här forumetAndersPS skrev:
I ett typiskt villaområde förväntar jag mig barn som skriker, fester, ungdomar som kör moped, emellanåt nån granne som har sex och massor av hundar som skäller. Inte relaterat till sexljuden alltså, utan rent allmänt. Att nån sågar ved då och då, bilar betong så det ekar över grannskapet och klipper gräs stup i kvarten räknar jag också med.
Men jag förväntar mig inte entreprenadmaskiner och vedsågande i kommersiell skala. Ute på landet däremot, kan jag nog tänka mig att det är rimligt.