Hej!
Hålller på att bygga hus i Gbg området och är bla i färd med att rita köket. Skulle såå gärna vilja ha en köksbänk av granit - men såå dyrt. Är det ngn som har ett bra tips på hur man kan hitta en billigare lösning men ändå få bra kvalitet?
Tips på inköpsvägar etc för att få ner priset mottages gärna. Har ni bra erfarenheter av ngn leverantör är vi tacksamma för information.
Gott nytt år allesammans!

Kontakta ett stenhuggeri direkt.

Billigast? Bäst? Hur skall du ha det? ;)

Johan Gunverth skrev:
Billigast? Bäst? Hur skall du ha det? ;)
Haha...min första tanke också....det är bara att glömma.....

www.andrewsgranite.se
Var lite skeptisk till det här med att beställa över nätet och dessutom med en utländsk firma.
Kunde inte ha fungerat smidigare. De levererar till hela Sverige.
Jag beställde dag 1. Ca tre dagar senare kom de och tog alla mått. Knappt tre veckor efter beställningen så levererades skivan. De bar in den, monterade den och silikonade kanterna. Milimeterprecision, jag är rätt kräsen. Halva priset mot att köpa här hemma i Sverige.
Rekommenderas varmt. Du behöver dessutom inte betala något förrän allt är installerat och klart.

lagre skrev:
www.andrewsgranite.se
Var lite skeptisk till det här med att beställa över nätet och dessutom med en utländsk firma.
Kunde inte ha fungerat smidigare. De levererar till hela Sverige.
Jag beställde dag 1. Ca tre dagar senare kom de och tog alla mått. Knappt tre veckor efter beställningen så levererades skivan. De bar in den, monterade den och silikonade kanterna. Milimeterprecision, jag är rätt kräsen. Halva priset mot att köpa här hemma i Sverige.
Rekommenderas varmt. Du behöver dessutom inte betala något förrän allt är installerat och klart.
Jag har samma erfarenhet, när det gäller andrewsgranite = mycket nöjd

IMG_1134.jpg

Hej på er!
TACK för tipset om Andrews granite -det låter ju väldigt intressant! Dock tycker jag att det verkar vara lite svårt att fylla i priskalkyl formuläret samt svårt att se om de har slipad granit. Hur gjorde ni?

Det är tre år sen jag köpte min bänkskiva från stenhuggeriet i grannkommunen. Kostade 7000. Andrews vill ha 10000.
Jag köper lokalt nästa gång också...

Formuläret på hemsidan är mest för att de skulle få adressuppgifter och att du skall få en prisuppfattning enligt min erfarenhet.
När du har skrivit i den och skickat in den så får du ett mail med telefonnummret till Andrewsgranite. Det är då ni bestämmer tid för måtttagning och sånt. När de kommer hem till dig så har de med en väska med prov på alla granitsorter som de har. Då kan du bestämma slutgiltligen vilken sort du vill ha, vilken kant du vill ha osv.
Jag har "Nero Assulto" en svart granit. Polerad. Jag är mycket nöjd.

Vi köpte begat på blocket. Massor med röd granit inklusive dubbel diskho från Franke för 7 000.

mycke_nu skrev:
Vi köpte begat på blocket. Massor med röd granit inklusive dubbel diskho från Franke för 7 000.
jo det finns möjlighet att hitta på Blocket med, om man inte är buden till måtten, har Du någon bild, så vi får en uppfattning om hur det kan se ut.....

marie64 skrev:
Hej på er!
TACK för tipset om Andrews granite -det låter ju väldigt intressant! Dock tycker jag att det verkar vara lite svårt att fylla i priskalkyl formuläret samt svårt att se om de har slipad granit. Hur gjorde ni?
Hej marie,
Förra inlägget blev raderat pga av det uppfattades som reklam, så jag gör ett nytt försök.

Jag skrev att om du har det svårt att fylla i formuläret på hemsidan du kan kontakta stenskivoleverantören och be dem om hjälp via telefon. De flesta kommer gladeligen att hjälpa dig.

Många leverantörer kan ge lite rabatt på det ursprungliga priset, så våga be om bättre priser, det lönar sig ;)

Att hitta en bänkskiva på Blocket kan vara ett alternativ men då ska man vara beredd att göra visa kompromisser som att måtten på skivan inte passar perfekt i ditt utrymme. Jag rekommenderar att du kollar den på plats så att du ser i vilken skikt den är. Sedan gäller att fixa transport, eventuella anpassningar hos en stenhuggare, och sist montering på plats.

Må väl och god fortsättning.
/Estanislao

haavard skrev:
Det är tre år sen jag köpte min bänkskiva från stenhuggeriet i grannkommunen. Kostade 7000. Andrews vill ha 10000.
Jag köper lokalt nästa gång också...
Får man fråga vilket det var? Skall själv byta till granit under våren om allt går i lås.

Ströms stenhuggeri, Hälleviksstrand.

marie64 skrev:
Hej!
Hålller på att bygga hus i Gbg området och är bla i färd med att rita köket. Skulle såå gärna vilja ha en köksbänk av granit - men såå dyrt. Är det ngn som har ett bra tips på hur man kan hitta en billigare lösning men ändå få bra kvalitet?
Tips på inköpsvägar etc för att få ner priset mottages gärna. Har ni bra erfarenheter av ngn leverantör är vi tacksamma för information.
Gott nytt år allesammans!
Jag har precis fått granitskivor monterade i mitt kök av Andrews Granit och är mycket nöjd. De kommer och mäter, har med sig stenprover och du får prisuppgift på plats. Inom 2v har du skivorna på plats, monterade och betalar i efterskott. Tror de ligger ca 30% lägre än stenhuggerier i Sverige.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.