I det andra avsnittet av Grand Designs Återbesöken tar Mark Isitt med oss till Henry och Parvis vattentorn i Knivsta och Anna och Jonas 1700-talshus i Tyttorp. Och hur gick det egentligen för Ebbe Damm, blev hans Mallorca-mansion klart innan bygglovet gick ut? Det får vi veta tillsammans med en trist nyhet.

Du kan läsa artikeln här: Grand Designs: Tre återbesök och en separation

Alla hemmen har ju något aldeles speciellt.
Men Ebbes hus är ju vansinnigt coolt & med en fantastisk utsikt. Då är det inte ens en stil jag föredrar , men jag är väldigt imponerad.
Tråkigt att det blev skilsmässa bara.

• Gilla
wihlke och 1 till
  • Laddar…
J Jodenmarck skrev:
Alla hemmen har ju något aldeles speciellt.
Men Ebbes hus är ju vansinnigt coolt & med en fantastisk utsikt. Då är det inte ens en stil jag föredrar , men jag är väldigt imponerad.
Tråkigt att det blev skilsmässa bara.
Håller med, även om vattenfallet i trappan var en högst tveksam idé 😅

• Gilla
Jodenmarck
  • Laddar…
En fundering bara. Om man nu har pengar nog till ett sånt bygge, kan man inte även köpa sig fri från stressen? Lägga några miljoner på att hitta en arkitekt, projektledning o.s.v. som man litar på och låter dem göra jobbet? Eller finns inte den tjänsten att köpa?

• Gilla
Bassesme
  • Laddar…
S Staffan-N skrev:
En fundering bara. Om man nu har pengar nog till ett sånt bygge, kan man inte även köpa sig fri från stressen? Lägga några miljoner på att hitta en arkitekt, projektledning o.s.v. som man litar på och låter dem göra jobbet? Eller finns inte den tjänsten att köpa?
Tror inte han vill ha den tjänsten , eller någon som vill åta sig den med honom som kund.
Gissar att han är så driven med ”kontrollbehov” och inget får missas. Spelar nog ingen roll vad han ger sig på & det är därför han kommit så långt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.