Byggahus.se
Så mina vänner, nu har jag kollat till hydroforen som pumpar vattnet från den grävda brunnen. Den gick lite för tätt mellan pumpningarna så jag tömde som jag har gjort en (?) gång innan. Lite osäker för vi har knappt bott ett år i huset. Jag blev lite lätt chockad över vad jag hittade i tanken, nån sorts sörja som jag först trodde var att tanken hade rostat sönder totalt men det kanske inte är så ändå? Det luktar inte rost.. men ser inte särskilt aptitligt ut kan jag säga! Min undran är då vad detta "klegget" kommer ifrån? Vattenprovet som togs förra året visade fina värden förutom surhet, koppar och massor av bakterier eftersom det hade stått stilla ca ett år innan vi flyttade in enligt hörsägen.

Lilla hydroforen
Hydroforen_old.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"bottensats" :sick: som mer ser ut som från en annan planet
20180424_hydrofor_botten.jpg
Skapa konto

Bild inifrån med toppdelen synlig :rolleyes:
20180424_hydrofor_topp.jpg
Skapa konto

Inte så gammal med mansåldrar räknat :p
20180424_hydrofor_skylt.jpg
Skapa konto

S
Vattenavlagringar inget farligt , du har en lucka på burken öppna , var lite försiktig då du lossar luckan , packningen kan ha satt fast och spola ur

• Gilla
sallad
  • Laddar…
S skutten11 skrev:
Vattenavlagringar inget farligt , du har en lucka på burken öppna , var lite försiktig då du lossar luckan , packningen kan ha satt fast och spola ur
Ska man köra med högtryckstvätt eller skurborste? Fast lite svårt utan vatten :p
Det är en galvad tank men hur länge kan den leva egentligen?
Blir man av med avlagringarna om man sätter ett filter eller är det meningslöst..?

S
Stäng av pumpen , släpp allt tryck öppna luckan , den är stor , en toaboste och lampa , starta pumpen
lite vatten kommer in , borsta runt , flera gånger , hoppas att du har en ventil i botten på tanken , skiten rinner ut där , och förhoppningsvis till ett avlopp
Någotsånär rent dit med luckan och fyll upp ,, lite skit kommer i kranarna men avtar

Edit kanske en slang på undersidan till avloppet , blir inte en massa skit på golvet som sitter fast

• Gilla
sallad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.