24 957 läst · 4 svar
25k läst
4 svar
Gräva ner vattenslang
Det finns ju lite olika skolor där...
Ett alternativ är att ta typ PEMslangoch gräva ner den på frostfritt djup osv.
En annan version är att lägga ner nogon form av större rör som du sedan drar genom en trädgårdsslang som tas in till vintern, fördelen kan ju vara att man slipper gräva till frostfritt.
Det finns säkert de som har fler alternativ men dessa kommer jag på lite snabbt iaf.
//Unigas
En annan version är att lägga ner nogon form av större rör som du sedan drar genom en trädgårdsslang som tas in till vintern, fördelen kan ju vara att man slipper gräva till frostfritt.
Det finns säkert de som har fler alternativ men dessa kommer jag på lite snabbt iaf.
//Unigas
unigas skrev:Det finns ju lite olika skolor där...
//Unigas
Pem slang behöver inte ligga frostfritt den klarar sig. Min ligger på 15cm.
PEM-slangen klarar sig också liggande på ytan. OM man nu inte har vatten i den. Lagar ett antal bubblor på våra snålnedgrävda PEM varje vår på en sommaranläggning. Ibland fryser det, ibland inte. Blåser man ur slangarna är det ju lugnt. Lägg därför gärna med fall mot tappstället så kan du ju glömma problemet sedan du skruvat ner tappkranen innan frosten kommer.
Klicka här för att svara