Trodde först att jag hade varit slarvig och inte dragit åt tillräckligt (vilket vore olikt mig), men när jag öppnade fick jag se detta:
Avbruten. Är det rimligt? Har jag gjort något fel? Och framför allt, hur får jag ut resten av bulten?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avbruten. Är det rimligt? Har jag gjort något fel? Och framför allt, hur får jag ut resten av bulten?
Att någon varit slarvig och dragit åt för hårt är en mycket rimlig orsak.Gauthier skrev:
Borra o använd grispitt så borde du få ur den.Gauthier skrev:
Det ska nog sitta en slirande bricka - den är skålad - mellan skruv och knivfäste. Brickan kan alltså flexa, dvs plattas till, när kniven fastnar på något, och inget går av. Drar man djävulskt hårt, eller, kanske vanligare, har en platt bricka, kan man nog enklare slå av skruven.
Så glöm inte att kolla att du har alla delar, efter att/om du fått ut skruven.
Bra där! Den breda brickan var med, och jag har kvar den. Jag förstod inte att den skulle fjädrar, smart!S stugfar skrev:Det ska nog sitta en slirande bricka - den är skålad - mellan skruv och knivfäste. Brickan kan alltså flexa, dvs plattas till, när kniven fastnar på något, och inget går av. Drar man djävulskt hårt, eller, kanske vanligare, har en platt bricka, kan man nog enklare slå av skruven.
Produkter som diskuteras: "skruvutdragare"
Skruvutdragarsats Rennsteig
Dra ut trasiga skruvar
249 kr inkl moms
Läs mer
Geni!! Definitionen av jobba smart, inte hårt! Tack!dof skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
(ska ändå skaffa skruvutdragare.)
Kvarstår bara frågan om hur jag ska gå tillväga för att tajta den nya skruven lagom mycket.
Medlem
· Sverige
· 5 222 inlägg
Stryk på litet blå loctite låsvätska/gänglåsning och dra litet lagom hårt. Brukar funka fint på såna där.