Har denna köksfläkt hemma hos mina föräldrar.
Hur katten gör man rent det fett eller vad det är som liksom sitter fast på fläkten?
Jag har provat med diskmedel, maskindiskmedel, tandkräm, t-sprit, isopropanol, tvättsvampar, citron och bakpulver.
Men det sitter som berget.
Hade ett liknande problem med en fritös men där fungerade det att skrubba med t-sprit.
I samma kök kan pappa som är mästerbagare/konditor göra goda bakverk.
Snart är det uppätet
Hur katten gör man rent det fett eller vad det är som liksom sitter fast på fläkten?
Jag har provat med diskmedel, maskindiskmedel, tandkräm, t-sprit, isopropanol, tvättsvampar, citron och bakpulver.
Men det sitter som berget.
Hade ett liknande problem med en fritös men där fungerade det att skrubba med t-sprit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
I samma kök kan pappa som är mästerbagare/konditor göra goda bakverk.
Snart är det uppätet
Logga in
Skapa konto
Städare från Finland som gjort succé på YouTube pga att hon städar gratis till människor som mått psykiskt dåligt och inte städat på många år. Hon skulle använt ugnsrengöringsmedel och "steeldaddy" skursvamp i metall. Använder även skrapa till keramikhäll för att skrapa bort extrema smutslager från tex golv eller bänkskivor.
Aurikatariina heter hon
Aurikatariina heter hon
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 204 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 204 inlägg
Har rengöringsmedel (såpa, allrent etc.) fått ligga och lösa upp smutsen i en kvart eller så innan du tar bort det?
Är det konstaterat att det är fett och inte en ytbehandling av fläkten som du städar bort?
Det brukar just inte bli något fett ovanpå fläkten. Man brukar ju kunna känna om något är fett.
Det är inte alla material som tål ugnsrengöringsmedel och skursvampar i metall. Så vitt jag kan se är det ett väldigt tunt lager som du har fått bort.
Är det konstaterat att det är fett och inte en ytbehandling av fläkten som du städar bort?
Det brukar just inte bli något fett ovanpå fläkten. Man brukar ju kunna känna om något är fett.
Det är inte alla material som tål ugnsrengöringsmedel och skursvampar i metall. Så vitt jag kan se är det ett väldigt tunt lager som du har fått bort.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Det funkar för mig med, använder i tillägg grön eller gul såpa som också innehåller en del fett. Ungsrengöring kan vara väl effektivt, är frätande.T tomasfr skrev:
Produkter som diskuteras: "ögonskydd"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Först såg det ut som att färgen hade flagnat av eller att det vita bara har gulnat. Eller så är det bara skit då man ser vilka knappar som har använts mest, där är det vitt
Röker dina föräldrar inomhus?
Bra fläkt för övrigt, bra sug och tyst. Mina föräldrar har en likadan fast i rostfritt utförande.
Bra fläkt för övrigt, bra sug och tyst. Mina föräldrar har en likadan fast i rostfritt utförande.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden