Funderar på att sätta in diskmaskin. Har en kökssektionen bredvid spisen som är ca 60-61 cm som borde passa perfekt. Själva hyllsektionen verkar ju bara vara ditskruvad i delar/sektioner...är det så enkelt som att skruva bort skruvarna och plocka lös träskivorna som utgör insidan av skåpet? Sedan kanske kapa bort biten ner till golvet - skall det vara helt plant mot golvet där då för att få in maskinen antar jag?

20140224_072105_resized.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20140224_072120_resized.jpg
Skapa konto

20140224_072133_resized.jpg
Skapa konto

Jag gjorde precis samma sak i Torsdags, mitt skåp ser ut som ditt men det var spikat, det är bara att göra precis som du säger, inga konstigheter.

Stafrin skrev:
Jag gjorde precis samma sak i Torsdags, mitt skåp ser ut som ditt men det var spikat, det är bara att göra precis som du säger, inga konstigheter.
Faen va nice det är när man kna pyssla själv, love it :D

Jag skulle nog behålla skivan som sitter mot spisen dessutom, ett par små metall vinklar i den så har du inte bara stöd för bänkskivan men du får dessutom lättare att städa bort spill intill spisen.
Glöm inte plast-tråg under maskinen!

(Sen måste det ju finnas el och VA i närheten - Men det antar jag att du kollat innan du river köket och handlar en ny maskin.)

slacker skrev:
Jag skulle nog behålla skivan som sitter mot spisen dessutom, ett par små metall vinklar i den så har du inte bara stöd för bänkskivan men du får dessutom lättare att städa bort spill intill spisen.
Glöm inte plast-tråg under maskinen!

(Sen måste det ju finnas el och VA i närheten - Men det antar jag att du kollat innan du river köket och handlar en ny maskin.)
Ja, ja undrar om jag inte kunde det och ändå få plats på bredden....går ju som sagt å dra vinkeljärn då bara ja kanske :) Älska att mycket inom bygg är rätt straight forward och logiskt! Vatten och el finns i skåpet till höger (då är vi under diskhon) om skåpet på bilderna så det är bara att borra ett hål emellan dom för rördragningen antar jag.

Den skall nog få plats då de flesta stommar är just 600 (Eller 597-598 om man skall vara petig) En maskin som anges vara 600 är även den ofta endast ca 595mm. Så det bör gå galant.
Du behöver nog bara borra i botten på det andra skåpet om inte hålen som finns är stora nog - Slangar och el drar du under den andra stommen och upp i skåpet, typ. Borrar du i sidan på diskbänks-skåpet kommer nog slangarna för högt och du kommer inte att kunna skjuta in maskinen tillräckligt.

Ser förberett ut med både el och till/avlopp va?

20140224_195408_resized.jpg
Skapa konto

20140224_195451_resized.jpg
Skapa konto

Absolut det ser ju bra ut - Du har avstängningen samt el - Avloppet ansluter du på en av de lediga plupparna på vattenlåset (Efter att du tagit upp hålet förståss) Glöm inte slangklammer.

Men den slangen på bild ett - Vad är det för intressant lösning? Avfuktare?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.