Byggahus.se

Golvvärmerör - Hurdan kvalitet har billigtVVS.se ?

1. M
    Medlem · Västra Götaland · 213 inlägg

Micc

Medlem
    Hej igen!

Har pga strul och sjukdom inte hunnit så långt med mitt garageprojekt som tänkt. Nu är dock armeringen för plattan strax färdig, och det blir dags att lägga golvvärmerören. Har försökt få klarhet i vilket golvvärmerör som är bäst eller mest prisvärt, men är fortfarande osäker...

Nu hittade jag det här från billigtVVS.se. https://billigtvvs.se/butik/golvvarme/golvvarmeror-pe-rt/

Någon som har erfarenhet? Priset är ju onekligen fantastiskt bra (10 kr/m inkl moms) och det sägs ju vara RE-RT, som om jag förstått rätt är bra kvalitet och är mjuka att böja. Tillverkat i Tyskland av en stor tillverkare enligt vad de hävdar.

Mycket tacksam för svar snarast om det är någon som vet - måste beställa senast imorgon!

2. Bästa svaret

L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Verkar inte vara helt fel , kan väl sägas att det är inte många som tillverkar rören , så om du köper från lev 1 eller 2 så är det samma tillverkare , bara olika priser , dom säger mjukare att lägga , ett tips spola varmvatten i dom och slå in träplugg i ändarna , dom blir väldigt snälla då
    det enda som är litet aber , om man försöker vrida dom runt sin egen axel , så vill dom gå tillbaka och lyfta i kurvorna , låt dom falla själva , det går utmärkt att naja dom i armeringen , du behöver inga linjaler

3. M
    Medlem · Västra Götaland · 213 inlägg

Micc

Medlem
    Tack - bra tips där med varmvatten i rören:)!
    /Micc

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.