Hej,
Jag har lite funderingar kring placering av fördelare till golvvärmen. Jag har inte någon möjlighet att fälla in fördelaren i väggen och hittar ingen bra vägg för den.
Jag har frågat några hemmapulare inom rörmokeri och de säger att det inte kommer bli bra att ha fördelaren på våningen under och att jag kommer få problem med luft.
Vad säger ni?
Är det verkligen ett stort problem eller tar det bara lite längre tid att lufta?
Jag har lite funderingar kring placering av fördelare till golvvärmen. Jag har inte någon möjlighet att fälla in fördelaren i väggen och hittar ingen bra vägg för den.
Jag har frågat några hemmapulare inom rörmokeri och de säger att det inte kommer bli bra att ha fördelaren på våningen under och att jag kommer få problem med luft.
Vad säger ni?
Är det verkligen ett stort problem eller tar det bara lite längre tid att lufta?
Jag har fördelaren på våningen under. Det fungerar. Det tog dock en stund att lufta.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 338 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 338 inlägg
Jag har också fördelaren en våning under, dock tar den mycket plats för har man ställdon på fördelaren så säger de flesta leverantörerna att den inte får sitta upp och ner.
Varit i drift i 4 år nu och inga problem med luft och skulle det komma är det ju bara spola ur.
Varit i drift i 4 år nu och inga problem med luft och skulle det komma är det ju bara spola ur.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tydligen finns det en del erfarna som har gjord som du behöver göras.S Sebastiannn skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/vattenburen-golvvaerme-med-anslutning-fran-kaellare.95097/
Då är det nog viktigt att lägga en del kärlek i avluftningen första gången. Och sedan om det skulle komma lufta in igen av nån anledning, så kommer avlufningnen kräva ansträngning. Vet inte om det kan vara bra med en extra automatiskt avluftare på en smart plats på fördelaren`?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ljuddämpning från grannar stampande från våningen UNDER
Isolering -
"Nya" fönster i bottenvåningen för under 10 000 kr.
Fönster & Dörrar -
Installerat bergvärme men dålig värme på undervåningen
Värmepumpar -
Isolera vindbjälklag ner till undervåningens tak
Isolering -
Takfläkt för att få ned värme till undervåningen.
Värme allmänt