Byggahus.se
  1. Hur mycket el förbrukar du? Jämför med andra

Golvvärme wirsbo

1. M
    Medlem · 7 inlägg

Martin040

Medlem
    Hejsan!

Jag och familjen har precis flyttat in i vårt hus med wirsbo vattenburen golvvärme.

Värmen funkar men tror att styrningen är svajig.(vissa dagar är det kallare)

Jag har sökt här på forumet, men inte riktigt förstått hur det funkar. När man skruvar på reglaget på väggen går det signaler in i boxen som är kopplad med stickkontakt som sedan ändrar hur hattarna är inställda?

De här vita hattarna som är numrerade, de kan tydligen fastna och man ska kunna ta av dem och fixa det. jag har känt på hattarna och de sitter Stenhårt, förutom 1 hatt som sitter lösare. Ska de sitta så pass hårt eller ska de sitta lite lösare?

Tänker att de ska sitta lite lösare så styrningen kan ändra hur de står? Eller har jag fel?
    Bifogar lite bilder på hur det ser ut :)

2. imported_Benno
    Medlem · Korpilombolo · 2 090 inlägg

imported_Benno

Medlem
    De där styrdonen har jag inte sett. De gamla gröna hade ganska kort livslängd och slutade fungera efter några år. De blå har hållit hittills. De hade alla transparenta höljen så man kunde se om de var öppna eller stängda. Är det alla slingor som krånglar?
    När de öppnar ska styrdonet släppa ut stiftet på ventilen. Lossa på styrdonen ett I taget och kolla att ventilerna inte kärvar till att börja med.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.