Byggahus.se

Golvvärme i hall på 3:e våningen?

1. J
    Medlem · 16 inlägg

jotollback

Medlem
    Tror ni att vi kommer att ångra oss om vi inte lägger golvvärme under vårt klinkergolv i hallen? Vi bor i lägenhet på 3:e våningen....

2. G
    Medlem · 321 inlägg

gogu

Medlem

Re: Golvvärme i hall på 3:e våningen?

Beror ju på hur mycket barfota ni tänkt gå på golvet. Klinkers känns alltid kalla utan golvvärme.

Sen har ju golvvärmen en annan fördel om det är en entre hall så torkar blöta skor o snöslask upp fort. :)

3. Linska
    Medlem · 1 217 inlägg

Linska

Medlem

Re: Golvvärme i hall på 3:e våningen?

Sen beror det ju också på hur pass varma golv "i sig" ni har. Iom. att ni bor på tredje vån. och värme ju stiger uppåt (från lghr under), så kan ni klara er utan golvvärme.

Min erfarenhet av "i sig" varma golv:
    I min förening renoverades alla badrum med kakel och klinker utan golvvärme.
    Mitt klinkergolv var hur varmt som helst och var helt torrt en halvtimme efter dusch. När jag sålde lägenheten trodde alla spekulanter att jag hade golvvärme i badrummet. Lgh låg 1/2 trappa upp och det måste ha gått någon värme/vattenledning under lägenheten/badrummet.
    Köpte själv lägenheten bredvid och fick en smärre chock när jag upptäckte att det badrumsgolvet var/är SVINKALLT!! Duschar jag och sedan åker bort ett par dagar har vattnet fortfarande inte torkat upp när jag kommer hem!! Dessutom är hela lägenheten mycket kallare än den förra, trots att de ligger vägg i vägg...suck...
    Ja, det var min lilla historia.
    Lycka till med klinkergolvet, med eller utan golvvärme.
    / Malin

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.