Hej!
Jag planerar renovering av ett hus jag ska flytta till. Vi kommer att byta ut golvlisterna så att de blir likadana överallt. Vi vill ha dem i samma färg som väggen. Jag har sett att andra köper vita och målar dem själva innan de sätts på plats. Vet någon om det finns att köpa i vald färg någonstans? Tänker att färgen då borde sitta bättre. Jag har i nuvarande hem själv målat golvlisterna med rekommenderad färg men den skavs av väldigt lätt. Att lämna in alla lister på lackering gissar jag blir ganska dyrt men kanske värt det.
Någon som har råd angående detta?

Jag köper mina vita och målar med snickerifärg. Aldrig haft problem med att det släpper. Ett tips är att rugga upp ytan med typ 250 sandpapper, torka av och måla med svamproller minst två strykningar.

Det blir i alla fall det billigaste alternativet. Dessutom har du sedan färg över om du behöver bättra på och måla över spikhål och fogar i hörn.

• Gilla
Anna Adner
  • Laddar…
S Småbrukaren skrev:
Jag köper mina vita och målar med snickerifärg. Aldrig haft problem med att det släpper. Ett tips är att rugga upp ytan med typ 250 sandpapper, torka av och måla med svamproller minst två strykningar.

Det blir i alla fall det billigaste alternativet. Dessutom har du sedan färg över om du behöver bättra på och måla över spikhål och fogar i hörn.
Tack för ditt svar! Jag kommer nog att göra så. Det blir enklare denna gång. Sist målade jag när listerna satt fastspikade, det var rätt bökigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.