Tjena 😀
La in ett golv sent igår kväll och känner idag att mönstret blev tokigt, eller vad säger ni ?
Plankorna är 2.40m och rummet är 6m
Dvs noll spill när man la som jag la nu, alltså tog sista biten och började med den, men då får man ju ett upprepat mönster 🤔 hur skulle ni tänka ? Ta upp och göra om, blir ett par kvadrat i spill då det kommer behövas kasseras en hel del för att få ett mönster som säg är förskjutet 60-70cm mellan varje skarv hela vägen.. eller bara låta det vara ?
La in ett golv sent igår kväll och känner idag att mönstret blev tokigt, eller vad säger ni ?
Plankorna är 2.40m och rummet är 6m
Dvs noll spill när man la som jag la nu, alltså tog sista biten och började med den, men då får man ju ett upprepat mönster 🤔 hur skulle ni tänka ? Ta upp och göra om, blir ett par kvadrat i spill då det kommer behövas kasseras en hel del för att få ett mönster som säg är förskjutet 60-70cm mellan varje skarv hela vägen.. eller bara låta det vara ?
Precis. På så långa plankor hade jag tagit en kostade till nästa och sedan får du en variation iaf till vart fjärde varv. Tror en planka skall vara minst 50cm dock för styrkans skull. Lite beroende på vilket golv såklart.
Min ocd-hjärna tycker tvärtom att det ser jättebra ut. Personligen föredrar jag nog detta till och med.
Låter vansinne att göra om bara för kosmetiska skäl, men har man mycket energi till övers...
Tror inte att någon annan än er själva hade noterat det där
Låter vansinne att göra om bara för kosmetiska skäl, men har man mycket energi till övers...
Tror inte att någon annan än er själva hade noterat det där
Generalskarvar är när alla skarvas på samma ställe här har TS varvat varannan..B Boende45 skrev:
Håller med om att det inte ser bra ut men det är ingett fel om inte läggningsanvisningarna talar om det..
Klicka här för att svara