Byggahus.se
Hej,

I våras färdigställdes vårt lilla gårdsmejeri här på gården. Under städningen idag så lyfte vi för första gången på kåpan som sitter vid golvinfästningen till avloppet till handfatet (se bifogade bilder). Inte ser det särskilt tätt ut? Kan inte vatten leta sig ner här? Epoxygubben nämnde i förbifarten när han var här att "skulle det bli en spricka i golvet och det kommer ner vatten så kan man behöva bryta upp golvet, så ring oss direkt om ni ser det" så man blir ju direkt orolig. Mejeriet ska vara våtrumsklassat och golvet sköljs och städas med rikligt med vatten varje vecka...
Edit: Är 2st handfat till som alla är likadana ut.

• Avloppsrör som sitter i en betonggolv med en synlig tätning som kan vara otät vid golvinfästningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på avloppsrör genom ett gårdsmejeris golv med osäker tätning.
    Skapa konto
  • Närbild på en otät fog mellan ett rör och ett stengolv, potentiell risk för vatteninträngning.
    Skapa konto
Är det nån matta? Bör väl kanske vara uppvikt eller svetsat en maschett? (Bara en lekmannagissning, kanske är matta bara ytskikt och så finns tätskikt under?)

Jag tycker det ser ut som om det är en muffända på rören som slutar i nivå med epoxin och sedan nerstucket en stump rör gör att få rätt diameter för gummit.

Antar att det är betonggolv under? Med avloppet fastgjutet? I så fall är det så här man brukar göra. I alla fall så ser det ut så överallt på jobbet där vi har epoxigolv. Det är förvisso industrilokaler och inte våtrum just.

• Gilla
Rickohoj och 1 till
  • Laddar…
T
oscar_uppsala oscar_uppsala skrev:
Är det nån matta? Bör väl kanske vara uppvikt eller svetsat en maschett? (Bara en lekmannagissning, kanske är matta bara ytskikt och så finns tätskikt under?)
Ingen matta, TS skriver ju att det är ett epoxigolv och allt är i sin ordning som svar på TS fråga!

• Gilla
oscar_uppsala och 1 till
  • Laddar…
Gud vad skönt att höra! Tack för hjälpen!

T tank77 skrev:
Ingen matta, TS skriver ju att det är ett epoxigolv och allt är i sin ordning som svar på TS fråga!
Tack för infon. Visste som sagt inte men ville inte lämna TS helt ensam. Men jag ska nog inte skriva om sånt jag inte vet. Lärdom.:oops: (y)

T
oscar_uppsala oscar_uppsala skrev:
Tack för infon. Visste som sagt inte men ville inte lämna TS helt ensam. Men jag ska nog inte skriva om sånt jag inte vet. Lärdom.:oops: (y)
Det är lugnt, forumet kryllar av lekmän som tror att dom vet en massa:rolleyes: så du är inte den första som kommer med "killgissningar";)

Nej, nu ska jag bege mig till elforumsdelen och komma med bra förslag på frågor som jag inte vet ett skit om:cool::p

• Gilla
oscar_uppsala
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Det är lugnt, forumet kryllar av lekmän som tror att dom vet en massa:rolleyes: så du är inte den första som kommer med "killgissningar";)

Nej, nu ska jag bege mig till elforumsdelen och komma med bra förslag på frågor som jag inte vet ett skit om:cool::p
Haha!:crysmile:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.