Hej,
I våras färdigställdes vårt lilla gårdsmejeri här på gården. Under städningen idag så lyfte vi för första gången på kåpan som sitter vid golvinfästningen till avloppet till handfatet (se bifogade bilder). Inte ser det särskilt tätt ut? Kan inte vatten leta sig ner här? Epoxygubben nämnde i förbifarten när han var här att "skulle det bli en spricka i golvet och det kommer ner vatten så kan man behöva bryta upp golvet, så ring oss direkt om ni ser det" så man blir ju direkt orolig. Mejeriet ska vara våtrumsklassat och golvet sköljs och städas med rikligt med vatten varje vecka...
Edit: Är 2st handfat till som alla är likadana ut.
I våras färdigställdes vårt lilla gårdsmejeri här på gården. Under städningen idag så lyfte vi för första gången på kåpan som sitter vid golvinfästningen till avloppet till handfatet (se bifogade bilder). Inte ser det särskilt tätt ut? Kan inte vatten leta sig ner här? Epoxygubben nämnde i förbifarten när han var här att "skulle det bli en spricka i golvet och det kommer ner vatten så kan man behöva bryta upp golvet, så ring oss direkt om ni ser det" så man blir ju direkt orolig. Mejeriet ska vara våtrumsklassat och golvet sköljs och städas med rikligt med vatten varje vecka...
Edit: Är 2st handfat till som alla är likadana ut.
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 53 inlägg
Är det nån matta? Bör väl kanske vara uppvikt eller svetsat en maschett? (Bara en lekmannagissning, kanske är matta bara ytskikt och så finns tätskikt under?)
Jag tycker det ser ut som om det är en muffända på rören som slutar i nivå med epoxin och sedan nerstucket en stump rör gör att få rätt diameter för gummit.
Antar att det är betonggolv under? Med avloppet fastgjutet? I så fall är det så här man brukar göra. I alla fall så ser det ut så överallt på jobbet där vi har epoxigolv. Det är förvisso industrilokaler och inte våtrum just.
Antar att det är betonggolv under? Med avloppet fastgjutet? I så fall är det så här man brukar göra. I alla fall så ser det ut så överallt på jobbet där vi har epoxigolv. Det är förvisso industrilokaler och inte våtrum just.
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 53 inlägg
Det är lugnt, forumet kryllar av lekmän som tror att dom vet en massaoscar_uppsala skrev:
Nej, nu ska jag bege mig till elforumsdelen och komma med bra förslag på frågor som jag inte vet ett skit om
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 53 inlägg
Liknande trådar
-
Varför rinner inte vattnet undan i handfatet men gör det när jag lyfter ut slangen från avloppsröret?
Vatten & Avlopp -
Hur bör man koppla på, förminska och dra ut avlopp till handfat?
Badrum -
Flytta röravlopp handfat
Badrum -
Avlopp för handfat tvättstuga
Vatten & Avlopp -
Hur koppla avloppet från handfatet smartast?
Vatten & Avlopp