Jag ville byta golv i ett rum, men inser nu när jag tar bort golvet att listen som fanns under dörren inte var där för att dölja en skarv mellan golvläggningen. Jag håller på att bryta upp golvet även i vardagsrummet.

Jag har varken tid, plats för möblerna i undervåningen, eller ekonomin för att byta hela golvet på undervåningen. Hur fixar jag det här?

Tacksam för hjälp.

• Delvis borttaget trälaminatgolv vid en dörröppning med synliga skarvar och skräp på betonggolvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du skär av golvet under den borttagna listen och lägger nytt golv bara där du tänkt göra det från början. Använd multiverktyg och/eller sänksåg.

• Gilla
Inkompetent
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Du skär av golvet under den borttagna listen och lägger nytt golv bara där du tänkt göra det från början. Använd multiverktyg och/eller sänksåg.
Tack så mycket :-)

Men finns det något billigare sätt att komma undan på än att köpa dessa verktyg? Jag kommer troligen aldrig att använda dem igen.

Hyra?

• Gilla
Inkompetent
  • Laddar…
I Inkompetent skrev:
Tack så mycket :)

Men finns det något billigare sätt att komma undan på än att köpa dessa verktyg? Jag kommer troligen aldrig att använda dem igen.
Låna från nån som har (multiverktyg är ett rätt vanligt verktyg och många hemmafixare har det) alternativt hyra från bauhaus eller byggmax. Går säkert även att använda t.ex. ett stämjärn.

• Gilla
Inkompetent
  • Laddar…
il_duce il_duce skrev:
Låna från nån som har (multiverktyg är ett rätt vanligt verktyg och många hemmafixare har det) alternativt hyra från bauhaus eller byggmax. Går säkert även att använda t.ex. ett stämjärn.
Tack! Stämjärn låter enklast.

I Inkompetent skrev:
Tack! Stämjärn låter enklast.
Prova i alla fall.. men räkna med att det inte blir helt rena snitt (men kanske ok om det döljs under tröskeln). pga klickgolv är det plast i översta lagret så kanske flisar lite.

• Gilla
Inkompetent
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.