Hej!

Vi har fått vårt badrum renoverat pga kvalitetsproblem med golv- och väggmattan. Vi har sedan tidigare ingen badkarsblandare på väggen då vi skaffade ett hörnbadkar med inbyggd blandare när vi byggde.

Det badkaret är utkastat och vi har köpt ett enkelt vanligt. Jag tänkte att en golvblandare skulle bli bra men missade den stora viktiga detaljen att det skulle vara rör upp i golvet. Vilket jag förstått det som inte är bra.

Min tanke är att man har en extra fot under den befintliga och kopplar in flexslangar till de befintliga utanpåliggande rören på väggen som användes till förra badkarets blandare.

Söker tips på vad det skulle kunna vara för något man kan använda till det. Någon sorts ”platå”/klack.

Hoppas ni förstår vad jag menar.

• Golvstående badkarsblandare i krom med handdusch och böjd pip.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur mycket väger blandaren?
Foten behöver väga bra mycket mer än blandaren och/eller vara ganska stor.
Detta för att den ska stå stadigt fastän man använder duschslangen och/eller manövrerar blandaren.

Demmpa Demmpa skrev:
Hur mycket väger blandaren?
Foten behöver väga bra mycket mer än blandaren och/eller vara ganska stor.
Detta för att den ska stå stadigt fastän man använder duschslangen och/eller manövrerar blandaren.
Vet inte exakt vikt men dina antaganden är helt rätt. Den ser ut som på min bild. Enda anledningen att foten kan vara så liten är just att den ska skruvas i golvet. Fotens kåpa är ca 20 cm i diameter.
Var inne på någon sorts rejäl lampfot ett tag som modifieras för att passa. Men jag vet inte.

Var sitter kopplingarna i blandan?
Befintliga slangar som du tänkt använda, är det rak eller vinklad anslutning?
Hur ser fastsättningen av blandarfoten ut?

Länk till montageanvisningen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.