Byggahus.se

Golvärme, hjälp!

1. B
    Medlem · 25 inlägg

Bower

Medlem
    Nu ska jag få klart mitt källar badrum i påskhelgen men jag har fastnat mitt på långfredagen... ska utföra golvvärme i källare enligt följande länk
    se tillskjutande fukt källare:

http://www.ardex.se/varmegolv/index.htm

Nu till frågan. Jag tänkte lägga en manchett runt brunnen för det har även Ardex gjort enligt anvisningar även om den inte andas som fuktspärren 8+9 gör. Är detta ok tror Ni? Andra och viktigare frågan. Ovanpå fuktspärren lägger man Ardex golvvärmematta i direkt i fixet. Det betyder att några slingor går över brunssmanchetten runt brunnen. Jag får för mig att det inte känns bra men det kanske inte är någon fara (Jag ser framför mig hur mancettan smälter... :)). Mattan jag köpt har inte mycket att vinka på för att få in den i utrymmet. Därför måste jag gå över alla utrymmen för att få in den...

2. B
    Medlem · 16 inlägg

Bygglarge

Medlem

Re: Golvärme, hjälp!

Om du vet att du har dränerande lager under Btg-plattan och du inte haft några fuktproblem, behöver du ingen fuktspärr i golvet!!!!
    Tänk på vad som händer. Fukten som "kryper" ner kommer upp igen tack vare värmen och om det, mot förmodan, skulle komma förbi värmen så gör det inget.
    T o m golvläggarna har slutat med fuktspärr på Btg-platta med värme.

3. B
    Medlem · 16 inlägg

Bygglarge

Medlem

Re: Golvärme, hjälp!

FÖRTYDLIGANDE!!!
    Gäller klinker och liknande....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.