Bor i ett radhus och tänkte bredda golvbryggan för att få lite mer förvaringsplats på vinden. Tänkte kolla lite efter tips på hur man ska gå tillväga. Kan jag sätta reglar i takstolarna som är på bilden, eller förstör jag hållfastheten för taket då?

• Vind med isolering och synliga takstolar bakom en kartong märkt "Max 30kg", fråga om utbyggnad av förvaring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvbrygga på vind med isolering och synliga träreglar, fråga om förstärkning utan att skada takstolar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej det borde gå fint. Max 30kg...

• Gilla
veyron421
  • Laddar…
Hur stor regel får du ner?

raveper raveper skrev:
Hur stor regel får du ner?
Har köpt en regel 45x95, den tänkte jag sätta mot takstolarna precis över isoleringen. och då blir det ju ca 1cm luft mellan isoleringen och råsponten. Dock vet jag inte hur jag ska fästa regeln från takstolarna mot bryggan för att hålla upp råsponten.

Tänkte att du stoppade ner regeln i isoleringen och under bryggan. Eller så lägger du den nya på bryggan istället.

raveper raveper skrev:
Tänkte att du stoppade ner regeln i isoleringen och under bryggan. Eller så lägger du den nya på bryggan istället.
Typ att jag fäster den mot stödbenen till bryggan underifrån? Eller att jag ska förlänga dem? Vet inte riktigt hur de är fästa i golvet. Vill helst inte röra isoleringen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.