Golv lagt åt fel håll.

3k läst  3 svar

1. H
    Medlem Nivå 7
    Skall komplettera övervåningen o nu lägga laminatgolv i resterande rum. När vi flyttade in här för fem år sedans å var halva övervåningen redan lagd och dom har då lagt golvet åt fel håll så att säga. Jag har valt ett golv som är så likt det gamla golvet som möjligt och kommer bara behöva lägga en liten övergångslist där det gamla och det nya golvet möts. Frågan är då vad som blir snyggast o bäst. Skall jag lägga det nya golvet åt rätt håll eller kommer det se tokigt ut där golven möts? Eller skall jag helt enkelt lägga golvet i samma riktning som det gamla för att få ett så enhetligt utseende som möjligt?

/hedde

2. A
    Medlem Nivå 15
    Fortsätt i samma riktning.
    På vilket vis är det lagt åt fel håll? Det finns två principer; längs med ljuset eller längs med huset. Ibland tvingas man välja. Fast det är klart, man kan ju lägga det så det inte stämmer med nåt.

3. D
    Medlem Nivå 2
    Det kanske är lagt med baksidan upp? kan någon vara så dum egentligen?

4. A
    Medlem Nivå 15
    Näe, det menar han nog inte. Men det kan ju vara så att det är en helt given riktning, med ljuset i rummets och husets längdriktning, men man har ändå lagt golvet på tvären. Fast det tror jag inte heller.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: