Byggahus.se

Golv lämpligt för 3 stora hundar

1. L
    Medlem · 3 inlägg

Lankan

Medlem
    Jag är precis "klar" med en utbyggnad på 16m2. Nu är det dags att lägga golv.
    Är det någon som har något bra tips på golvval när man har 3 stora hundar?

Tanken är att golvet ska hålla runt 5 år, sen ska huset förhoppningsvis rivas för att göra plats åt ett större nybyggt hus.

2. P
    Medlem · Skåne · 307 inlägg

peterand

Medlem

Re: Golv lämpligt för 3 stora hundar

Klinker, laminat eller homogen plastmatta

3. yonna
    Medlem · Österlen · 6 916 inlägg

yonna

Medlem

Gäller det bara för ett par år skulle jag rekommendera laminat. Det är visserligen hårt för jyckarna men lätt att hålla rent och jyckarna får väl sussa på var sitt bolster ...

Även om plastmatta är av homogen plasttyp är jag tveksam till att en sådan håller 'tiden ut'.

Och i nybygget - betong naturligtvis ;) - jag är jättenöjd med mitt och min dalle som springer ut och in och drar med sig grus och skräp (tomten ännu inte planerad) - sååå lätt att hålla rent och så 'mjukt' för barfotafötter när man saxar mellan grushögarna ...

4. L
    Medlem · 3 inlägg

Lankan

Medlem

Hmmm, jag är ju lite av en "hata-laminat-person" ;)
    Trots att det bara gäller några år så behöver det inte vara jättebilligt, det rör sig ju bara om 16m2.

Om man nu vill ha ett trägolv som blir mjukare att gå på både för oss och för hundarna, vad hade ni rekommenderat för träslag? Med tanke på att hundarna inte har förstått vitsen med dörrmatta ;) så bör det vara ett mörkt golv så man iaf slipper se skiten :surprised:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.