Byggahus.se

Golv inbyggt under vägg

1. E
    Medlem Nivå 7
    Håller på att renovera och ska byta golv. Fick höra av gamla ägaren att man byggt ut badrummet som är innanför väggen på bilden. När man gjorde det så lät man tydligen golvet ligga kvar. Så det sitter fast under väggen.
    Hur löser man det? Vet inte vad jag kan använda för att klyva golvet ända intill väggen.

2. J
    Medlem · Nivå 11
    Först vad ska du för nytt golv, samma tjocklek som det gamla, för att gå vidare behövs den infon

3. L
    Renoverare Nivå 3
    En feinsåg, multisåg är perfekt för ditt problem (y)

4. J
    Medlem · Nivå 11
    Börja inte att såga, då kan det bli problem

5. E
    Medlem Nivå 7
    Får mäta imorgon! Men tror till 90% att det jag ska lägga är tjockare.
    Multiverktyg funkar ju, men känns som det kommer ta låååång tid.

6. L
    Medlem Nivå 5
    Multiverktyg kanske skulle va något, såg efter att det redan har nämnts,

Men är det bara det vi ser på bilden som behövs sågas? Om så nej, kommer ibt3 ta så lång tid med rätt blad!

7. J
    Medlem · Nivå 11
    Återkom med exakta mått på nya respektive gamla golvet

8. R
    Medlem · Nivå 11
    Om du skall såga bort golvet måste du veta vad som är under. Kan vara golvet som bär väggen.

9. E
    Medlem Nivå 7
    10 mm gamla golvet. 14 mm nya.

10. T
    Medlem · Nivå 9
    vad är där för golv under airolenen trä eller betong ?

11. E
    Medlem Nivå 7
    Det är en gammal linoliummatta och under den trä.

12. J
    Medlem · Nivå 11
    Vilken väg ligger bjälklaget i förhållande till väggen, rakt under eller längs med

13. E
    Medlem Nivå 7
    Rakt under
    Rakt under.

14. J
    Medlem · Nivå 11
    Är det ett klickgolv eller rent trägolv du ska ha. Vad är det för mått C/C på bjälklaget, och vad fodras för att det nya golvet inte ska svikta, normalt så kan det bära med 60 C/C med risk för knarr. Bäst är det med en skiva under för det ska väl ligga löst om det är klicktyp

15. E
    Medlem Nivå 7
    Jag ska lägga in parkett 14 mm. Är ju klickfunktion på det. Har tänkt lägga det på linoliummattan. För att förtydliga. Det är sådant som bifogade bilden under linoliummattan.