Byggahus.se

Golv i träningsrum!

1. J
    Medlem · 31 inlägg

jonten

Medlem
    Hej!

I mitt hus kommer det att finnas ett rum avsett för träning. Är det någon här som kan rekomendera något bra golvmaterial? Jag går i tankarna mot någon gummimatta eller liknande men har inte hittat någon än.

//Jonten

2. yonna
    Medlem · Österlen · 6 911 inlägg

yonna

Medlem

Re: Golv i träningsrum!

Ett parkettgolv med lite svikt i - eller det gamla korkoplastgolvet (finns fortfarande) som har ännu mer svikt i sig. Oppanpå ngn mindre enpersons mjukmatta som man lyfter bort. Då har du maximal möjlighet att hålla golvet hygieniskt rent.

3. P
    Medlem · Skåne · 566 inlägg

pillan71

Medlem

Jag skulle nog satsat på mattor. Har hållit på med Poweryoga som faktiskt kan vara riktigt svettigt, när man gör rätt... :D. För poweryoga använder man yogamattor.
    Fördelarna med yogamattor är
    - att de ligger stilla, inte halkar runt som fitnessmattorna, som man har på gym
    - de är längre än fitnessmattor
    - de går att tvätta i maskin, eller skölja av om de blir svettiga
    Yogamattor finns att köpa i sportbutiker och på nätet.

/ Pernilla

4. K
    Medlem · Östergötland · 1 281 inlägg

krillek

Medlem

I den här tråden finns det lite information om gummigolv som kanske kan passa.

5. J
    Medlem · 31 inlägg

jonten

Medlem

Tack för tipsen!

Det kommer att bli gymaktiviteter så jag behöver nog en gummimatta som jag kan täcka hela golvet med. Den skall ju vara lagom mjuk och inte vara helt omöjlig att städa. Skall kolla med någon gymtillbehörsaffär.

//Jonten

6. P
    Medlem · Skåne · 566 inlägg

pillan71

Medlem

Vad menar du med gymaktiviteter? Ska det vara många människor i rummet, eller bara ett par stycken? Ska det finnas maskiner, kunna spelas boll, lyftas vikter?
    Vi har en stepper och den har vi på en trasmatta.
    Glöm inte en bra stereo! ;)

Pernilla

7. J
    Medlem · 31 inlägg

jonten

Medlem

Det kommer att vara 13kvm och då ryms det inte så värst många mer än 2 samt lite maskiner. Hade tänkt mig lite fria vikter, en bänk, en kombimaskin av något slag och en boxsäck. Den aeroba träningen får ske bakom gräsklipparen. Stereo är givet!

//Jonten

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.