Byggahus.se

Golv i ett Bromöllahem hus

1. Mariangel
    Medlem Nivå 1
    Vi köpte för ett par år sedan ett hus som är byggt 1993, Bromölla nuvarande LB.
    När vi flyttade in märkte jag en höjning på två ställen, i hallen in i köket och en i vardagsrummet. Parallella från yttervägg till ytterväg. Mellan dem är det givetvis en sänkning men inte så mycket på de andra sidorna. Vad vi förstår så är golvet reglat och i stora delar av dessa dreglar av huset är det samma golv och öppet emellan. Det är ett kliver golv i hallen som är en del. Mitt emellan dessa finns en vägg som går nästan ända fram till varje "ås". På sidorna av väggen ända ut till ytterväggen (liksom tvärs över åsarna) är där balkar men det finns öppningar.
    Så mitt emellan dessa åsar finns också emil stor köksö. I vår krypgrund fanns en stötta som ingen, ens besiktningsmannen, säga vad den är till för.
    Så min fråga, är dessa åsar endast i det golv vi har? Kommer de från grundens stötta? Hur påverkar köksön? Blir vi agera på något sätt? Kan det bli problem eller är det ok och vi lever vidare med detta?