Rådfråga till någon professionell gällande golv. Min tvillingson har råkat göra en djup repa på golvet i barnrummet. Golvet är nyslipat och jag hade en snickare hemma som lade 2 lager lack och 1 lager tvåkompetent lack.... Min fråga är nu kan jag åtgärda den stora repan utan att behöva slipa ner hela golvet igen. Jag har försökt med reparationssats med hårdvax men det går inte. Jag har funderat på att maskera stavarna med tejp runtom och slipa ner för hand fram till de är trärena och därefter lackera om stavarna. Fungerar det eller avråder ni mig det?

Hur djup är den då? Jag tänker att är det ett barnrum kanske man kan acceptera lite repor tills dom växt upp och man kan ta hela golvet.

• Gilla
Faariiis och 1 till
  • Laddar…
Repan kan visuellt vara irriterande , hade målat med märkpenna med samma färg som parkett. Om det är en djup repa hade jag dragit spackel i och märkt med samma färg

• Gilla
Faariiis
  • Laddar…
Tips från bil-världen.
Skaffa en liten burk med samma lack som använts.
Skrapa ur repan med vass kniv, lägg i lack med liten pensel (Typ vattenfärgspensel).
Låt torka.
Behövs det mer, lägg i på nytt. Du kan behöva båder 2-3 och 4 lager innan repan är fylld.
Sen kan du slipa lätt med fint papper och polera upp ytan och lägga på lite hårdwax.

Jag har gjort så i köket, funkade bra.

• Gilla
Faariiis och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.