2 514 läst · 3 svar
3k läst
3 svar
Göra om kallvind till inredd varmvind - Söker tips och idéer
Medlem
· Västra Götaland
· 649 inlägg
Nästa år kommer vi att bygga om kallvinden till ett hemmakontor med lite lounge-area, förvaringsutrymmen oh ev en gästsäng eller två.
Det går ju att läsa ganska mycket i det här ämnet, allt från vilken isolering man ska ha (där det händer väldigt mycket hela tiden), till hur man ska göra med snedtaksutrymmena.
Min fråga till forumet är:
Du som har isolerat och byggt om din kallvind, finns det något som du idag skulle gjort på ett annat sätt? Eller något som du är extra stolt och nöjd över? Något som du vet absolut INTE får hända?
Jag söker helt enkelt efter tips och idéer på bästa sättet att isolera mot taket, bygga om golvet, fixa och dona. Och då känner jag att det är ju bättre att fråga dig som faktiskt har gjort detta, än att göra om samma misstag själv...
Det går ju att läsa ganska mycket i det här ämnet, allt från vilken isolering man ska ha (där det händer väldigt mycket hela tiden), till hur man ska göra med snedtaksutrymmena.
Min fråga till forumet är:
Du som har isolerat och byggt om din kallvind, finns det något som du idag skulle gjort på ett annat sätt? Eller något som du är extra stolt och nöjd över? Något som du vet absolut INTE får hända?
Jag söker helt enkelt efter tips och idéer på bästa sättet att isolera mot taket, bygga om golvet, fixa och dona. Och då känner jag att det är ju bättre att fråga dig som faktiskt har gjort detta, än att göra om samma misstag själv...
Fanns en projekttråd här där någon gjorde detta.
Bra grund för att få tips på hur du kan göra.
Såg ut att bli väldigt bra också.
Edit
Tror det var denna jag tänkte på.
https://www.byggahus.se/forum/threads/projekt-inreda-vinden.305032/
Bra grund för att få tips på hur du kan göra.
Såg ut att bli väldigt bra också.
Edit
Tror det var denna jag tänkte på.
https://www.byggahus.se/forum/threads/projekt-inreda-vinden.305032/
Medlem
· Västra Götaland
· 649 inlägg
Tack för svaren. Jag lägger snart upp bilder. 
Klicka här för att svara