Byggahus.se

GÖR DET SJÄLV KÖK, Mogensen A/S

1. S
    Medlem · Stockholm · 18 inlägg

Sten L

Medlem
    Hej

Någon mer som har erfarenhet från att ha handlat från detta företag.
    Själv beställde jag en Faktum skåpstomme 2017-03-15. Leveranstid 3 veckor.
    (2v tillv, 1v leverans).
    2017-05-18 Efter 2 månader levererades en skåpstomme med helt fel utförande.
    Skickade bilder på det felaktiga skåpet och de lovade att skicka ett nytt.
    2017-07-04 fick jag besked efter telefonsamtal och mejl att beställningen fallit mellan stolarna.
    Som godwill skulle de skicka skåpet fraktfritt och utan någon betalning.
    2017-08-23 har det gått 161 dagar utan en skymt av något skåp.
    Någon fler med erfarenhet av detta företag.
    GÖR DET SJÄLV KÖK, Mogensen A/S

2. E
    Medlem · 3 inlägg

Emmy Frida Linnéa

Medlem
    Hej, jag har tyvärr precis samma erfarenhet. Väntat på skåpstommar sen i april nu och varje gång vi ringer/mailar och påtalar felet så säger de bara att "jag återkommer imorgon kl 9 när jag är på kontoret" De har ALDRIG återkommit utan vi är tvungna att ringa igen och då är det samma visa. Det som skulle ta 1 månad har nu tagit över 4 månader.

3. E
    Medlem · 3 inlägg

Emmy Frida Linnéa

Medlem
    Större klåpare får man leta efter..

• Laddar…
  4. S
    Medlem · Stockholm · 18 inlägg

Sten L

Medlem
    Instämmer till full Jag kan nämna att tidigare i processen lovade de mig en weekend hotellvistelse för två personer, men den uteblev också.

5. Bästa svaret

E
    Medlem · 3 inlägg

Emmy Frida Linnéa

Medlem
    Samma här! Fick också löfte om hotellnatt. Vilka skojare!

6. S
    Medlem · 1 inlägg

Skisa

Medlem
    Vi har haft kopiösa problem med detta företag, riktiga skojare!

Beställde köksluckor och skåpdörrar som skulle passa metod-stommen till Ikea. Samtliga lådor (vilket var nästan hela köket) var felborrade, en av dörrarna saknades och i tillägg var de så dåligt lackade att de skavdes upp redan när vi monterade dem. RIKTIGT DÅLIGT!

Vi skulle få allt i mars 2017. Nu i februari 2018 står vi fortfarande utan dörr och borrmall samt att de skulle skickat extra färg för att vi skulle kunna lacka om allt, inget har kommit.

Detta företag är inte att lita på! Vet att dem medgav till oss att det var fler personer vid samma leverans som fått sitt felborrat bl.a.
    När vi ringer och mailar så får vi konstiga svar med bortförklaringar från den Rikard som vi pratat med. Som ni skriver skulle vi också få hotellnätter- inget som synts till...

• Laddar…
  7. michelle.r
    Medlem · 1 inlägg

michelle.r

Medlem
    VARNING FÖR DETTA BLUFFFÖRETAG!

Detta är en enmansföretag som drivs av en Rickard som är otroligt märklig och har noll kundservice. VI fick först vänta på våra saker i 4 månader innan de första luckorna kom, ett år senare och 100 mejl och obesvarade samtal och sms med hot om polisanmälan m.m kom de sista skåpluckorna och sidorna. Dock med helt fel mått och färg. Då jag började jag luska.. denna rickard tvillum finns inte, han bytar både namn och företagsnamn väldigt ofta, vad jag kan hitta ändrar han stavning på för och efternamn och ibland bytar han med sitt mellannamn. Han är åtalad för flertal bedrägerier och blivit dömt till skadestånd en gång 2010. Hans namn på fb är Rikard Tullin och där är en bild på en hund. Hans telnr är oregistrerat och det krävdes nogrant detektivarbete för att hitta vad jag hittade. Jag ringde fabriken han representerar och berättade allt och dom avbröt samarbetet med honom omedelbart. Han är nog dock på jakt efter en ny leverantör innan han startar upp nytt köksföretag. Så varning för en kille som säljer köksluckor, heter rikard el liknande och väger 200 kg typ.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.