J
Alfredo Alfredo skrev:
Nu kanske jag missförstår men tror ni inte att fibern kommer i kabellisten ovanför sockeln? I så fall är det kanske inte omöjligt att flytta allt "mot där fibern kommer in" om ni fattar. Sen om det blir bättre av det vet jag naturligtvis inte.
Jodå, så är det säkert, dock inget gemene man bör ge sig på, eftersom man väldigt lätt skadar fibern, och den tillhör nätägaren. Men absolut kan man beställa ett sånt jobb.

• Gilla
spikplanka
  • Laddar…
K Kajsa.Linnea skrev:
Hjälp!
Om du är ordentligt försiktig så kan du prova att lossa på locket till den vita kabelkanalen. Fota sedan nära så kanske man kan se om fibern till uttaget går denna vägen. Framförallt om det går till vänster eller höger i den nedre horisontella kabelkanalen.

Jag skulle knappast lägga särskilt mycket tid, pengar och energi på detta. Dra en vanlig kabelkanal innehållande en cat 6 patchkabel från CTC-grunkan till valfri wifi-router på valfritt bra ställe för denna där du får bra täckning och du upplever det estetiskt ok. Eller ett ställe varifrån du kan dra nätkabel smidigt till ställen där du tycker det behövs.

Sedan bara dölj dessa grunkor bakom ett hölje som visats och länkats till. Klart.

CTC-grunkan är dessvärre stor och ful. Men den kan enkelt monteras bort. Fiberuttaget är mycket mer komplext att hantera.

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.